טק קראנץ': פייסבוק תשיק עוד אפליקצייה לשיתוף תמונות

לפי טק קראנץ', בלוג הטכנולוגיה הפופולרי, מדובר בממשק משתמש הרבה יותר נגיש, נוח ואטרקטיבי

בלוג הטכנולוגיה הפופולרי טק קראנץ' מדווח כי הרשת החברתית פייסבוק מתכננת להשיק אפליקציית אייפון חדשה לשיתוף תמונות. אמנם כבר היום קיימות מספר אפליקציות פופולריות לשיתוף תמונות כמו Instagram ו-Color, אך לפי טק קראנץ' מדובר בממשק משתמש הרבה יותר נגיש, נוח ואטרקטיבי. מעבר לזאת, בבלוג מציינים כי כוחה של האפליקציה הוא קודם כל בהיותה מקושרת באופן ישיר לפייסבוק ולמאגר החברים של המשתמש.

כיום מועלות לפייסבוק 6 מיליארד תמונות מדי חודש ובסה"כ מאוחסנות על שרתי פייסבוק למעלה מ-100 מיליארד תמונות - מה שהופך את האפליקציה המתוכננת של פייסבוק לפוטנציאל להצלחה רצינית. על פי טק קראנץ', האפליקציה תיקרא WithPeople או Hovertown, כשבשלב הראשוני היא תהיה נפרדת מהאפליקציה הייעודית של פייסבוק לאייפון. עם זאת, לא מן הנמנע כי בהמשך היא תוטמע בתוכה. יש לציין כי כבר היום ניתן לשתף תמונות דרך אפליקציית פייסבוק באייפון ובאנדרואיד, אך האפליקציה החדשה אמורה להסב את עיקר הפעילות לנושא הזה ופחות לעיסוקים אחרים בפייסבוק.

על-פי נתונים שפרסמה לאחרונה חברת Pixable על מאגר התמונות של פייסבוק, עולה כי נשים מעלות פי שתיים יותר תמונות מגברים - גולשת ממוצעת מעלה 347 תמונות לעומת גולש שמעלה בממוצע 179 תמונות. גם מספר התיוגים גדול פי 2 בקרב נשים עם 73 תיוגים לעומת 35 תיוגים. מבחינת גילאי הגולשים שמעלים יותר תמונות, בני 27-28 מעלים 30% יותר תמונות מבני 45 פלוס. מבחינת תיוגים, הפערים עצומים ועומדים על 280% לטובת בני העשרים.

נתון מעניין נוסף הוא כי לגולש ממוצע יש ברשת החברתית שלו ושל חבריו 97 אלף תמונות. זאת, בהתבסס על כך שמספר החברים הממוצע עומד על 345 חברים ומספר התמונות הממוצע לכל חבר עומד על 282.