צ'מפיון מוטורס בוחנת הוספת משרד נוסף למערך הפרסום

ערכה פגישות עם מספר משרדי פרסום ■ אדלר-חומסקי, המטפל בתקציב הפרסום של אאודי, הציג במסגרת הבדיקה של צ'מפיון פרזנטציית קריאייטיב

יבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס שוקלת להוסיף משרד למערך הפרסום שלה. ל"גלובס" נודע כי החברה נפגשה באחרונה עם מספר משרדי פרסום קטנים על מנת לבחון את אפשרות ליישם את ההחלטה.

במסגרת הפגישות נפגשו אנשי צ'מפיון מוטורוס גם עם אנשי אדלר-חומסקי המטפלים בתקציב אאודי. בפגישה בין הצדדים הציגו אנשי אדלר פרזנטציית קראייטיב חדשה.

במשך שנים הקפידה צ'מפיון מוטורס לפצל את מערך הפרסום שלה תוך הפרדה בין המותגים השונים שטופלו במשרדים שונים.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי ב-2009 השקיעה החברה בפרסום כ-17.6 מיליון דולר במחירי מחירון, מתוכם 3.6 מיליון דולר בסיאט, 5.8 מיליון דולר באאודי ו-4.8 מיליון דולר בפולקסווגן. ב-2010 השקיעה החברה כ-24.4 במחירי מחירון, שהם כ-7.5 מיליון דולר במחירים ריאליים. מתוכם הושקעו בסיאט 6.2 מיליון דולר, באאודי 6.7 מיליון דולר ובפולקסווגן 4.9 מיליון דולר במחירי מחירון.

אדלר-חומסקי נכנס למערך הפרסום של צ'מפיון מוטורס ב-2005. אז גם הצטרף אליו משרד הפרסום פוגל-אוגילבי. אדלר קיבל לטיפולו את המותגים סיאט, סקודה ואאודי. פוגל קיבל את תקציב פולקסווגן.

אדלר-חומסקי היו מעוניינים לטפל במלוא התקציב ועשו עם השנים לא מעט ניסיונות כדי לזכות בו, אך בחברות הבינלאומיות (יצרניות הרכב) לא נטו למהלך שישים את כל המותגים במשרד אחד.

מבחר מצומצם של משרדים

בשנים שבהן נחלש משרד הפרסום פוגל בחנו בצ'מפיון לאורך זמן מספר אלטרנטיבות של משרדים שיחליפו אותו בטיפול במותג פולקסווגן.

תקציבי רכב נחשבים לתקציבי פרסום אסטרטגיים ואטרקטיביים, אך המבחר שעומד בפני צ'מפיון מוטורס מצומצם יחסית. רוב משרדי הפרסום הגדולים כבר מטפלים בתקציב רכב, ומבין משרדי העשירייה הראשונה היחידים שללא תקציב רכב היו אז ראובני-פרידן וגיתם BBDO.

בסופו של דבר לא רק שמלוא התקציב הועבר לאדלר-חומסקי, אלא שאף ניתן להם אישור לטפל בקבוצה באמצעות LEAD בתקציב המתחרה של סובארו.

היום, כשהחברה בוחנת משרד נוסף שיצטרף למערך הפרסום שלה, מצבה אפילו מסובך יותר מבעבר: ראובני וגיתם כבר תפוסים לאחר שקיבלו כל אחד מהם תקציבי רכב, והמשרדים היחידים שנותרו פנויים הם JWT ישראל (שטיפל בעבר בתקציב סובארו) וזרמון-גולדמן שאיבד רק השבוע את תקציב סיטרואן.

באדלר-חומסקי סירבו להגיב לידיעה. מצ'מפיון מוטורס נמסר בתגובה: "חברת צ'מפיון מוטורס נמצאת בקשרי עבודה אסטרטגיים עם אדלר-חומסקי מזה שנים רבות. החברה מרוצה מאוד משיתוף-הפעולה הזה ומאמינה שיימשך בשנים הבאות. מעת לעת, כמו גם היום, בוחנת החברה את אסטרטגיית הפרסום שלה, ובמסגרת זו נעשו מספר פגישות עם גורמים בענף בהקשר הכללי. יש לזכור כי המותג אאודי מוביל בשנים האחרונות את שוק רכבי הפרמיום בישראל בהפרש ניכר, ואין ספק כי למשרד אדלר-חומסקי היה חלק ביצירת הובלה זו".