ארה"ב: הזינוק החד ביותר בביקוש למשכנתאות מאז מארס

מדד ה-MBA זינק בשבוע שעבר ב-13% ■ הביקוש למיחזור משכנתאות קיימות זינק ב-16.5% על רקע המשך הנפילה בשיעור הריבית על המשכנתאות לרמה הנמוכה מאז נובמבר

הביקוש למשכנתאות בארה"ב עלה בשבוע שעבר בשיעור החד ביותר מזה 3 חודשים. על ההאצה בביקוש למשכנתאות הניע הביקוש למיחזורי משכנתא בזמן שהריבית על המשכנתאות המשיכה ליפול, כך עולה מהדוח השבועי שפירסם היום (ד') ה-MBA (איגוד הבנקים למשכנתאות) המתייחס לשבוע שהסתיים ב-10 ביוני.

המדד מנוכה העונתיות של פעילות הבקשות למשכנתאות, הכולל גם נתונים על ביקוש למיחזור משכנתאות וגם ביקוש למשכנתא המיועדת לרכישת בתים, זינק ב-13%, העלייה החדה ביותר שנרשמה מאז מארס. כאשר הביקוש למיחזור משכנתאות זינק ב-16.5% והיווה 70% מסך הבקשות לעומת 67.3% בשבוע הקודם. הביקוש להלוואות לצורך רכישת בתים עלה ב-4.5%.

הריבית הממוצעת על המשכנתאות ל-30 שנה בארה"ב ירדה ל-4.51% לעומת 4.54% בשבוע הקודם.

"הריבית על המשכנתאות ירדה ב-8 מתוך 9 השבועות האחרונים, לאחר חופשת יום הזיכרון, חל גידול משמעותי במספר הבקשות למיחזור משכנתאות, כאשר הלווים זינקו על ההזדמנות לקבע את הריבית על המשכנתאות שלהם ברמות הנמוכות ביותר שהוצעו בשוק מאז נובמבר" אמר מייקל פרטנטולי, סגן נשיא לכלכלה ומחקר ב-MBA.