בדיקת "גלובס": הטאבלטים שינסו לשבור את שלטון אפל

אם תקנו בקרוב טאבלט בישראל הוא לא יהיה חייב להיות של אפל ■ שוק מחשבי הלוח המקומי עומד בנקודת פריצה, גם בשל בעיות מלאי של האייפד

שוק הטאבלטים (מחשבי הלוח) בישראל נמצא בימים אלו לקראת נקודת פריצה. אמנם, כיום האייפד של אפל הוא השולט בשוק המקומי עם יותר מ-34 אלף יחידות שנמכרו דרך היבואן הרשמי של החברה בישראל, אבל מאחורי אפל כבר מתייצבות יצרניות רבות נוספות שמתכננות להוות אלטרנטיבה ראויה.

מעבר למוצרים שהן מציעות, הן מנסות לנצל את המלאי החסר בישראל של האייפדים. אפל היא אמנם שליטת התחום בארץ, אולם מי שרוצה לקנות אייפד 2 מהנציגה הרשמית של החברה, iDigital, יתקשה לעשות זאת. הסיבה היא שהחברה לא מצליחה לעמוד בביקוש של הצרכנים והמדפים שלה ריקים כבר יותר מחודש, מאז החלה ההשקה בישראל. הרכישה אצלה היום היא רק באמצעות הזמנה מראש ולכן מי שמבקש לרכוש אייפד 2 מוצא עצמו פונה ליבואנים המקבילים, שלא מציעים בהכרח את המוצר באותו מחיר. לפעמים הוא אפילו יקר יותר.

בניסיון לתפוס מקום בוואקום שאפל השאירה בשוק המקומי, התחילו יצרניות שונות להציע את הטאבלטים שלהן בישראל. סמסונג היא החברה הוותיקה יותר בשוק המקומי, כאשר דגם הגלקסי-טאב שלה בעל מסך ה-7 אינץ' נמכר בישראל כבר יותר מחצי שנה. עד היום נמכרו ממנו 18 אלף יחידות - נתון ההופך את סמסונג לשחקנית השנייה בגודלה בשוק המקומי אבל עדיין איננו מרשים דיו כדי להתחרות באפל כראוי.

המכירות הגלובליות של הטאבלטים המתחרים באייפד נחשבות למאכזבות - כך לפחות עולה מנתונים חדשים של בנק ההשקעות JP מורגן. בבנק טוענים כי טאבלטים מבוססי אנדרואיד לא מציעים מחירים משכנעים מספיק או היצע של פיצ'רים שימשכו כמות גדולה של לקוחות. יותר מ-20 מיליון יחידות של אייפד 2 נמכרו מאז הושק ב-אפריל 2010 ולעומת זאת מה-Xoom של מוטורולה נמכרו 250 אלף יחידות בפחות מחודשיים. הפלייבוק של RIM הצליחה למכור את אותו מספר של יחידות בחודש.

"גלובס" ממפה - אילו דגמים ינסו לשבור את שלטון היחיד של אפל בישראל בחודשים הקרובים, ומה המאפיינים המיוחדים שלהם.

טושיבה - מנסה לתקן את הרושם

הניסיון הראשון של טושיבה בתחום הטאבלטים היה בשנה שעברה עם ה-Foolio 100 שלא זכה לביקורת חיובית. עכשיו החברה מנסה לתקן את המצב עם ה-Thrive, טאבלט חדש עם מסך בגודל של 10.1 אינץ', מעבד כפול-ליבה של Nvidia מסוג טגרה 2 וגם מצלמה קדמית עם חיישן של 2 מגה-פיקסל ומצלמה אחורית עם פוקוס אוטומטי וחיישן של 5 מגה-פיקסל.

הטאבלט פועל על אנדרואיד 3.1. יש לו מספר אפשרויות חיבור כמו USB בגודל רגיל, מיני USB וגם HDMI וקורא כרטיסי זיכרון. טושיבה התחילה בחו"ל במכירה מוקדמת לטאבלט בימים האחרונים, והיא מציעה אותו במספר צבעים. המשקל שלו הוא 725 גרם.

השקה בישראל: רבעון רביעי, המחיר בחו"ל הוא 430 דולר

HP - סלולרי שנוקש על הטאבלט

HP שילבה בטאבלט שלה, TouchPad, את מערכת ההפעלה המשודרגת של פאלם - webOS בגרסה 2.1, הכוללת התאמה למסך של הטאבלט המגיע בגודל של 9.7 אינץ' ומאפשר ריבוי משימות.

מערכת ההפעלה יודעת לשתף פעולה עם הטלפונים של החברה, כך שבאמצעות הקשה עם הסלולרי על הטאבלט באופן פיזי, המכשירים יודעים להעביר ביניהם כתובות של אתרי אינטרנט.

זהו יתרון, בעיקר כאשר מתחילים לגלוש באתר מסוים בטלפון ורוצים להמשיך לקרוא את האתר על-גבי מסך יותר גדול. מלבד זה, הסלולרי של החברה יודע גם להציג את הודעות הסמס על הטאבלט.

מבחינת הנתונים הטכניים, ה-TouchPad כולל שתי גרסאות: חיבור WiFi או חיבור סלולרי ואינטרנט אלחוטי. למוצר יש גם מצלמה קדמית עם חיישן של 1.3 מגה-פיקסל לניהול שיחות וידיאו, בלוטות' ומעבד סנאפדרגון של קוואלקום במהירות של 1.2 ג'יגה-הרץ. העובי שלו הוא 13.7 מ"מ והמשקל הוא 740 גרם.

השקה בישראל: לא מתוכנן כרגע להימכר בארץ, המחיר בחו"ל הוא 500 דולר

סמסונג - שני אחים קלי משקל

בחודשים הקרובים סמסונג תשיק בישראל שני טאבלטים חדשים מתוצרתה. הדגמים יגיעו בשני סוגים - מסך של 10.1 אינץ' ושל 8.9 אינץ'. שני הדגמים כוללים גרסאות עם אינטרנט אלחוטי או גרסאות הכוללות מודם סלולרי פנימי לגלישה באינטרנט (לא לשיחות קוליות).

דגם ה-10.1 אינץ' יהיה במשקל קל של 565 גרם ובעובי של 8.6 מ"מ עם מעבד כפול-ליבה במהירות 1 ג'יגה-הרץ (מסוג טגרה 2 של Nvidia), מצלמה קדמית עם חיישן של 2 מגה-פיקסל ומצלמה אחורית עם חיישן 3 מגה-פיקסל, פוקוס אוטומטי, פלאש וצילום וידיאו ברזולוציה גבוהה. דגם ה-8.9 אינץ' יהיה דומה לאחיו הגדול, רק שמשקלו יהיה 470 גרם.

השקה בישראל: בחודשים הקרובים, המחיר בחו"ל הוא 500 דולר

אסוס - טאבלט שמתחפש ללפטופ

חברת אסוס כבר השיקה לא מכבר את הטאבלט שלה בישראל - ה-Transformer, ובתוך פחות מחודש היא מכרה יותר מ-1,200 יחידות ממנו.

הטאבלט של אסוס מצויד במערכת ההפעלה הייעודית של גוגל לשוק זה - אנדרואיד 3 - Honeycomb - שמציעה ממשק שונה מזה של הסמארטפונים. גולת הכותרת של הטרנספומר היא עריסת מקלדת, המאפשרת להכניס את הטאבלט לתוכה וליצור מחשב נייד רגיל. המקלדת כוללת גם משטח עכבר, שתי כניסות USB וקורא כרטיסי זיכרון. הסוללה הנוספת במקלדת אמורה לספק למוצר 16 שעות עבודה.

לטרנספומר יש מעבד כפול ליבה מסוג טגרה 2 מתוצרת Nvidia ומסך בגודל 10.1 אינץ' בטכנולוגיית LED. כמו-כן, יש לו מצלמה קדמית לשיחות וידיאו באיכות של 1.2 מגה פיקסל ומצלמה אחורית עם חיישן של 5 מגה פיקסל ואפשרות לצילום וידיאו ב-HD.

ניתן יהיה לצפות בסרטונים על מסך הטלוויזיה באמצעות חיבור מיני HDMI מובנה. נפח האחסון הפנימי הוא 16 ג'יגה, וניתן למצוא כאן גם אמצעי תקשורת מסוג WiFi ובלוטות'. המשקל הוא 680 גרם.

השקה בישראל: כבר נמצא בשוק, נמכר במחיר של 2,490 שקל

אגפא פוטו - הדגם היקר יעלה 2,000 שקל

לשוק הטאבלטים המקומי צפויה להצטרף חברת Agfa Photo, שתשיק מספר טאבלטים מבוססי אנדרואיד עם מסכים בגודל של 7, 8, 9.7 ו-10.2 אינץ'.

נפחי האחסון בין הדגמים ינועו מ-8 ג'יגה ל-32 ג'יגה, חיבור WiFi בתקן n וחיבורי HDMI ו-USB. הדגם הבסיסי נקרא Surf והוא יעלה 1,000 שקל ויהיה מצויד באנדרואיד בגרסה 2.3, במעבד 1 ג'יגה הרץ ובמצלמה אחורית של 2 מגה-פיקסל. הדגם היקר ביותר יעלה 2,000 שקל והוא יגיע עם אנדרואיד בגרסה 3.

השקה בישראל: החודש, במחיר של 1,000 שקל

RIM - הטאבלט מגדיל את המסך של הבלקברי

הפלייבוק של RIM הוא מוצר משלים למכשיר הסלולרי בלקברי של החברה. הפלייבוק מגיע עם מסך 7 אינץ' ותמיכה מלאה במולטי-טאץ'. המעבד הוא OMAP 4430 של חברת טקסס אינסטרומנטס כפול-ליבה במהירות 1 ג'יגה-הרץ עם 1 ג'יגה זיכרון, והוא מאפשר תקשורת דרך WiFi.

כמו-כן, יש לו שתי מצלמות לצילום וידיאו באיכות של 1080p בתקן HD, מצלמה קדמית באיכות של 3 מגה-פיקסל ומצלמה אחורית עם 5 מגה-פיקסל. בעזרת המצלמות ניתן גם לנהל שיחות וידיאו.

אחת היכולות המעניינות של המכשיר היא האפשרות להשתמש בפלייבוק כמסך גדול יותר לבעלי בלקברי. הפלייבוק מציג את התוכן המופיע בטלפון, כמו מיילים, כאשר כל המידע מסוכרן בין שני המכשירים באמצעות תקשורת בלוטות'. המשקל של הדגם הוא 400 גרם.

השקה בישראל: מתוכנן להגיע בתאריך לא ידוע, המחיר בחו"ל הוא 495 דולר

מוטורולה - זום-אין לשוק הישראלי

ה-Xoom (זום) הוא הטאבלט הראשון שמוטורולה הספיקה להוציא לשוק העולמי, ובתקופה הקרובה - בתוך מספר שבועות - הוא יגיע גם לשוק המקומי. הטאבלט כולל את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 3.1, מסך של 10.1 אינץ', מצלמה עם חיישן של 5 מגה-פיקסל, צילום וידיאו ב-HD ותחנת עגינה המאפשרת לצפות בתוכן שבטאבלט על-גבי הטלוויזיה.

דפדפן האינטרנט כולל תמיכה באדובי פלאש ויש גם מצלמה קדמית עם חיישן 2 מגה-פיקסל לביצוע שיחות וידיאו באמצעות תוכנת המסרים המיידים גוגל טוק.

השקה בישראל: בשבועות הקרובים, המחיר בחו"ל 600 דולר