מירס מבקשת מהמפעילים שיתוף אתרים סלולריים

לא רק שימוש ברשת: מירס במו"מ עם חברות הסלולר לשכירת שירותים שיאפשרו לה להקים את הרשת החדשה ■ הערכות: תגבש הסכם עם פלאפון, אך מבקשת הצעות גם מסלקום ופרטנר

מירס החלה במו"מ עם החברות הסלולריות על שכירת שירותים שיאפשרו לה להקים את הרשת החדשה שהחלה לבנות. מירס מבקשת מהחברות הצעות מחיר לשירותי נדידה פנים ארצית (National Roaming), כלומר מבקשת להשתמש ברשת האנטנות של המפעילים הפרוסה בכל הארץ, כדי לספק למשתמשים החדשים שלה כיסוי כלל ארצי.

ל"גלובס" נודע שמירס מבקשת, בנוסף לשירותי הנדידה הפנים ארצית, גם שיתוף אתרים כך שתוכל להקים את האנטנות שלה באתרי האנטנות של המפעיל שיספק לה שירותי נדידה.

על פי הערכות בשוק, מירס מתקדמת יותר עם פלאפון מאשר עם פרטנר ועם סלקום, משום שלפלאפון יש רשת דור שלישי שמבוססת על התדרים שיש למירס, וגם משום שפלאפון בחרה באופן עקרוני לשתף פעולה עם מפעילים חדשים, ואילו בפרטנר ובסלקום מסויגים יותר.

מירס מעוניינת לסגור במהירות את נושא הנדידה, משום שהיא מתכוונת להתחיל לעבוד כבר ברבעון הראשון של השנה הבאה, כך שיש לה הרבה עבודה לעשות בחיבור הרשת שלה לרשת של המפעיל המארח ועוד הרבה דברים נוספים שקשורים בעבודה המשותפת ביניהם, כמו השאלה כיצד יתבצע התהליך עצמו.

להסכם של מירס עם מפעיל כלשהו יש חשיבות רבה גם עבור המפעיל החמישי שמתכוון להיכנס לשוק - סלקט תקשורת. סלקט, בדומה למירס, זקוקה להסכם נדידה, ולכן היא תהיה חייבת להגיע להבנות דומות עם אחד המפעילים האחרים.