רשות ההגבלים בודקת את החבילות החדשות של בזק

הרשות תבדוק את המבצעים האחרונים שמשווקת בזק באינטרנט ובטלפוניה ■ בזק מסרבת למכור לספקיות האינטרנט תשתיות במחיר שבו היא מוכרת אותן לצרכנים

רשות ההגבלים העסקיים תבדוק את המבצעים האחרונים שמשווקת בזק, בעקבות תלונות שהגישו שחקנים בשוק התקשורת על פגיעה חמורה בתחרות בשוק האינטרנט והטלפוניה. הרשות אישרה כי הנושא נבדק, אולם מדובר בבדיקה פנימית, וטרם התקבלה החלטה אם וכיצד לפעול.

הבוקר (ד') נכתב ב"גלובס" על האופן שבו מתעצמת בזק בשוק האינטרנט והטלפוניה ונוגסת בנתחי השוק של הספקיות הקטנות באמצעות מבצע אטרקטיבי שהיא מציעה לקוחות - 89 שקל בחודש לשירותי אינטרנט וטלפון - תוך ניצול שליטתה בתחום תשתיות האינטרנט.

"גלובס" חשף כי בעקבות התערבות משרד התקשורת ניאותה בזק להוריד את מחיר התשתיות שהיא מוכרת לספקיות האינטרנט, אך לא למחיר שבו היא מוכרת אותן לצרכנים.

ספקיות האינטרנט מתקשות להתמודד עם המבצעים של בזק משום שהיא מסרבת למכור להם קווים במחירים מוזלים, אלא במחירים גבוהים יותר מאלה שהיא גובה מהצרכנים. הדבר אינו מאפשר לספקיות האינטרנט להציע ללקוחות הצעות אטרקטיביות משלהן, שיתחרו בהצעות של בזק.

ברשות הוחלט לבחון האם התנהלותה של החברה תקינה מבחינת הגבלים עסקיים או שיש כאן חשד לפגיעה בתחרות, שכן בזק מוכרזת כמונופול תקשורת שמחויב לספק שירותי תקשורת בצורה שווה למתחרים - והדבר מופיע בצורה ברורה ברישיון שלה.

המבצעים שבהם היא מוכרת שירותי תשתית פלוס טלפוניה, פלוס קישוריות לאינטרנט, מערבבים שירותים שמחיריהם מפוקחים ושירותים שמחיריהם אינם מפוקחים. הדבר מקשה מאוד על שחקנים להתחרות במבצעים של בזק, היות ובמסגרת המבצע היא מסבסדת שירותים שנמצאים בפיקוח.

מבזק לא נמסרה תגובה.