קרטל חלב? תנובה ושטראוס מממנות את המבצעים על הקוטג'

קמעונאי: "תנובה ושטראוס הציעו לנו מבצע 1+1 על הקוטג'. הן רוצות לחסל את המלאי" ■ עדי צים: "המחלבות בלחץ" ■ קמעונאי אחר: "המחלבות לא ייכנעו במחיר, הן יעצרו את הייצור"

מנסות למזער נזקים? בדיקת "גלובס" מעלה כי חברות החלב מממנות את המבצעים על הקוטג' שעליהן הכריזו רשתות השיווק השבוע, וזאת בתגובה לחרם הצרכנים שהתגבש בקהילה החברתית פייסבוק.

לדברי קמעונאי בשוק, "תנובה ושטראוס הציעו לנו לעשות מבצע 1+1 על הקוטג'. הן רוצות לעשות את המבצעים דחוף כדי לחסל את המלאי. תאריך התפוגה של הסחורה קרוב, והחברות בלחץ לגמור את הסחורה".

לדברי קמעונאי אחר, נציגי תנובה פנו לסניפים של הרשת והציעו גם הם מבצעי 1+1 על מכירות הקוטג'.

גם בעל השליטה ברשת מחסני כמעט חינם, עדי צים, מודה בשיחה עם "גלובס" כי לרשת יש הסכמים על מבצעי שבועות, והיא נהנית עדיין מתעריפי החג, ולכן במסגרת זו היא הוזילה ביומיים האחרונים את מחיר הקוטג' ל-4.5 שקלים.

עוד אומר צים: "פנינו לכל חברות החלב וביקשנו מבצעים עמוקים על כל מוצרי החלב, כולל הקוטג'. חלקן נענו בברכה".

- למה?

"הן כנראה בלחץ בגלל הקהל. עבודת הקהל עושה את זה על המחלבות".

קמעונאי אחר בשוק מעריך כי בכוונת חברות החלב להפחית את ייצור הקוטג': "להערכתי הן יעצרו את הייצור כי אין להן כוונה להיכנע במחיר, ואת זה אני יודע מאינפורמציה גבוהה שהגיעה אליי. הן רוצות לגמור את המלאי ולייצר לפי הקצב של המכר".

תנובה מסרה בתגובה כי היא "אינה מבצעת מבצעים על קוטג' מיוזמתה". משטראוס נמסר: "אין לנו קשר למבצעים הללו". מטרה נמסר: "אין לנו קשר למבצעים אליהם את מתייחסת בכתבתך".