הממונה אישרה את רכישת אורגניק מרקט ע"י שופרסל

שופרסל השקיעה 31 מיליון שקל במהלך ■ מנהל העסקים הראשי של שופרסל, ריצ'י הנטר: נפתח השנה לפחות 20 סניפים של אורגניק מרקט

רשת שופרסל עברה משוכה משמעותית בדרך לרכישת רשת המזון האורגני אורגניק מרקט, וזאת לאחר שקיבלה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לביצוע המהלך. הרשת צפויה להשלים את העסקה בתקופה הקרובה.

ריצ'י הנטר, מנהל העסקים הראשי של שופרסל, אמר היום (ה') ל"גלובס": "נפתח עוד לפחות 20 סניפים השנה, כנראה 30, בכל הארץ. הסניפים ייפתחו בעיקר בשופרסל דיל, אבל גם בחנויות שכונתיות. זה ינגיש את מוצרי הבריאות בישראל לעם ישראל, במחירים יותר זולים מהשוק".

כחלק מניסיונותיה להרחיב את מגוון מוצריה, שופרסל החליטה בחודשים האחרונים להיכנס לעולם המזון האורגני ולהשקיע 31.3 מיליון שקל ברכישת הרשת הפרטית.

אורגניק מרקט מונה כיום 9 סניפים ונמצאת בבעלות אחותו של אחד מבעלי העניין בשופרסל, הולי ברונפמן, ובן-זוגה יואב, שישלשלו לכיסם את עיקר סכום הרכישה.

מכירות המזון האורגני כיום בשופרסל עומדות על כ-23 מיליון שקל בשנה - היקף מצומצם לעומת מתחרתה העיקרית רשת רבוע כחול, המחזיקה בשליטה ברשת עדן טבע מרקט, שב-2010 מכירותיה הגיעו לכ-288 מיליון שקל.

מנתוני אורגניק מרקט, שפורסמו בעקבות העסקה הנרקמת, עולה כי בין 2007-2009 היא צברה הפסדים של 14.4 מיליון שקל. את 2010 סיכמה הרשת בהפסד תפעולי של 1.4 מיליון שקל.

לצד ההפסדים מכירותיה של אורגניק מרקט ב-2010 צמחו ב-19% ל-37.3 מיליון שקל, לעומת מכירות של 31.4 מיליון שקל ב-2009. באורגניק מרקט מצפים להכפיל את המכירות בתוך שנתיים ל-65 מיליון שקל, ובתוך 5 שנים להגיע למכירות שנתיות של 88.5 מיליון שקל.

הרשת נהנית משיעורי רווחיות גולמית גבוהים בהשוואה לרווחיות הגולמית של רשתות המזון, וב-2010 שיעור הרווח הגולמי מהמכירות עמד על 36% (כ-13.5 מיליון שקל).

עיקר המכירות של אורגניק מרקט הן ממכירות מוצרי מכולת, פירות וירקות. אלה עמדו ב-2010 על 24 מיליון שקל. 25% מהמכירות הן בתחום הוויטמינים, קוסמטיקה ונון-פוד.

הזרוע האורגנית של שופרסל

אורגניק מרקט אמורה כאמור להוות את הפלטפורמה לפעילותה של שופרסל בשוק המזון האורגני. מנתונים שפורסמו בעבר ב"גלובס" עולה כי השוק האורגני בישראל עדיין מצוי בחיתוליו, ולמרות הצמיחה שהוא זוכה לה בשנים האחרונות, הוא עומד על כ-300 מיליון שקל בשנה, ללא מכירות המוצרים הלא אורגניים ברשתות הייעודיות.

מדובר בשיעור של כ-1% מכלל השוק בישראל, בעוד שבמערב אירופה ובצפון אמריקה הוא מהווה 3%-5% מהשוק. למרות שמדובר בשוק קטן, ברשתות הגדולות מבינים היטב שהן צריכות לתת לו מענה, בדומה לכניסתן של רשתות שיווק גדולות בעולם לשוק האורגני.