שופרסל רוכשת את רשת אורגניק מרקט ב-31.3 מיליון שקל

אורגניק מרקט, הפועלת בתחום המזון האורגני והמונה 8 חנויות, נמכרה לשופרסל ע"י הולי ברונפמן - אחותו של אחד מבעלי העניין בשופרסל, מתיו ברונפמן

‏‎‎כחלק מניסיונותיה של שופרסל להרחיב את היקפי פעילותה, הודיעה היום (ד') הרשת על כניסה לפעילות בתחום האורגני. הרשת תשקיע 31.3 מיליון שקל ברכישת הרשת הפרטית אורגניק מרקט, הפועלת בתחום המזון האורגני והמונה 8 חנויות.

‏תוספת הפעילות החדשה לא צפויה להעלות בצורה משמעותית את היקפי המכירות של שופרסל, אולם היא תרפד את חשבון הבנק של בעלי השליטה באורגניק מרקט - אחותו של אחד מבעלי העניין בשופרסל, הולי ברונפמן, ובן-זוגה יואב לב - בכ-27 מיליון שקל.

‏מתיו ברונפמן, אחיה של הולי, מחזיק באמצעות חברת ישראלום שבשליטתו 18.6% ממניות שופרסל, ולפיכך תתבקש האסיפה הכללית לאשר את הרכישה כעסקת בעלי עניין.

שותפו של ברונפמן, שולם פישר, מכהן כיו"ר משותף בשופרסל בהיקף משרה של 25%, ועלות העסקתו ברשת אשתקד עמדה על 3.8 מיליון שקל (בדומה לשכרו של רפי ביסקר, המכהן יחד איתו כיו"ר משותף).

‏המתחרה הגדולה של שופרסל, אלון רבוע כחול, רכשה כבר ב-2007 את השליטה בחנויות עדן טבע מרקט, המתחרה באורגניק מרקט. עדן טבע מרקט מפעילה כיום 10 סניפים, ורבוע כחול מתכננת פתיחת 7 מתחמים נוספים של פעילות אורגנית עד סוף השנה.

את 2009 סיכמה רשת המזון האורגני של רבוע כחול בהפסד תפעולי של כ-7 מיליון שקל, עם מחזור מכירות של 189 מיליון שקל. ‏‎‎‏