הפרסום בסלולר תופס תאוצה

הצלחת הפרסום בסלולר בארה"ב עשויה לסמן את הדרך עבור המפרסמים המקומיים

בשנת 2015, על-פי מגזין "Mobile Marketing And Technology", שניים מתוך 3 דולרים אשר יושקעו בפרסום אונליין, יושקעו בפרסום בסלולר. לאור קצב הגידול של הסמארטפונים בעולם, כנראה שנתון זה אינו מוגזם.

מחקר של חברת נילסן שפורסם בפברואר האחרון, ובחן קמפיין מיתוגי של ענקית המרקים האמריקנית Campbell ברשת iAD (אייפון) בתקציב של כמיליון דולר, מצא כי במהלך הקמפיין בוצעו יותר מחצי מיליון הקלקות שהביאו לרמת זכירות גבוהה פי 5 מקמפיינים של החברה בטלוויזיה, וחשוב מכך - כוונה גבוהה פי 4 לקנות ממוצרי החברה.

במקרה אחר, חברת הרכב וולוו, אשר השיקה בצפון אמריקה את הדגם 60S שלה בקמפיין וידיאו חדשני ואינטראקטיבי במספר רשתות פרסום סלולריות ואפליקציות אייפון מובילות, גילתה בסיום הקמפיין גידול של 240% באהדה למותג וגידול של 88% בכוונת קנייה.

הפרסום בסלולר נחשב מזה כמה שנים לדבר הבא, אך בישראל הוא עדיין בחיתוליו, ומעטים המפרסמים שמשתמשים בו.

חדירת האייפון בישראל בשנה האחרונה הכתה את התחזיות גם בעולם ויצרה פוטנציאל עסקי גבוה למפרסמים. כיום בישראל ישנם כ-500 אלף בעלי מכשיר אייפון שמחוברים אליו 24/7. הם גולשים באינטרנט וברשתות החברתיות, מצלמים, מורידים אפליקציות, צופים בתכנים ושומעים מוזיקה.

מדובר בפלטפורמה חדשנית למפרסמים, שיכולה לתת בולטות ובלעדיות, מאפשרת העברת המסר בצורה חדשנית ומגיעה הישר לכיסו של הלקוח.

קשה למצוא בפלטפורמות המדיה הקיימות הזדמנות של מפרסמים להיות לבדם במדיה, תוך יצירת בולטות מול הלקוח. החשיפה הממוקדת לקהל היעד בפרסום בסלולר מאפשרת למפרסם להעביר את המסר טוב יותר, כך שהסיכוי שיפספס או יתעלם מהמסר קטן עד מאד.

המרחק הקצר בין הצרכן לפרסום מעצים את הכוח של המסר, והבדידות הכה נחשקת של הפרסום אל מול כל מה שמסביב מעצימה את כוחו של המדיום.

הנעה למכירה מיידית

יתרונות פרסום בסלולר מתבטאים ב-TTR) Tap Through Rate) אחוזי הקלקה הגבוהים משמעותית מהקלקות על באנרים באונליין (CTR - Click Through Rate). לשם המחשה, בקמפיין של וולוו כמות ההקלקות הייתה פי 10 מאשר בקמפיין באנרים מסורתי שלהם.

הפרמטר השני אחרי בולטות וייחודיות המדיום, שעבור חלק מהמפרסמים הוא הראשון בסדר החשיבות, הוא היכולת להניע לפעולה מיידית. הפרסום באייפון, בשונה מהטלוויזיה, העיתונות ואפילו האינטרנט, הוא היחיד שמסוגל להניע למכירה מיידית מהסמארטפון עצמו, למכירה באתר ייעודי בתוך הסמארטפון או בלחיצת כפתור להקמת שיחה למוקד מכירות. למי ששכח, האייפון מסוגל לבצע גם שיחות טלפון.

הפרמטר השלישי והאחרון, קשור לכמות הקהל ומאפייניו. מיותר לציין כי מלבד אותם 500 אלף בעלי אייפון בישראל קיים מעגל שני של לא מעט בני משפחה וקרובים, אשר אמנם אינם מחזיקים במכשיר, אך נהנים מהקרבה אליו. מדובר בקהל רב וצעיר אשר חושק במכשיר של הוריו, כמו גם בקהל בוגר יותר אשר עדיין לא זכה לרכוש אותו אך אינו מוותר על החוויה.

לא רחוק היום בו מפרסמים מובילים גם בישראל ישיקו בסלולר מהלכי פרסום ממוקדים, עוד לפני שיעלו לאמצעי המדיה המסורתיים, ולעיתים אף יעדיפו לפרסם רק בסמארטפונים מהלכים ומפולחים, קמפיינים ייעודיים או מבצעים קצרי מועד שיאפשרו הנעה מיידית לפעולה לקהלי היעד הרצויים.

הכותב הוא מנהל שיווק דיגיטל בפלאפון.