פחות, אבל עוד מיליונר

הכנסותיו של טייגר וודס בשנה החולפת צנחו ל-62.2 מיליון ד' "בלבד" ■ הכי כלכלי לספורטאי: להיות שחקן NBA ■ או סתם להיות רוג'ר פדרר ■ "דירוג העושר" של ספורטס אילוסטרייטד

טייגר וודס נותר הספורטאי המרוויח ביותר בארצות הברית גם בשנת 2011, למרות שיכולתו המקצועית על מגרשי הגולף הידרדה משמעותית. כך עולה מדירוג ה"פורצ'ן" של המגזין "ספורטס אילוסטרייטד".

וודס הרוויח בשנה החולפת 62.29 מיליון דולר, כשמתוך סכום זה רק 2.29 מיליון דולר מפרסים כספיים עבור הישגים בגולף, וכל היתר מהסכמי חסות וספונסרים. וודס שומר על מקומו בפסגת הספורטאים המרוויחים באמריקה זו השנה השמינית ברציפות, אבל הפעם עם סכומים נמוכים יותר: כהשוואה, ב-2008 הכנסותיו הכוללות של וודס הסתכמו ב-127.9 מיליון דולר.

גולפאי אחר, פיל מיקלסון, מתקרב בצעדי ענק לכבוש את המקום הראשון, כשהרוויח בשנה החולפת 61.18 מיליון דולר (57 מיליון מספונסרים וחסויות).

לברון ג'יימס, כוכב מיאמי היט מה-NBA, תופס את המקום השלישי עם 44.50 מיליון דולר - מהם 30 מיליון מנותני חסות. את החמישייה הראשונה משלימים פייטון מאנינג (שחקן אינדיאנפוליס קולטס מה-NFL), עם 38.07 מיליון דולר; ואלכס רודריגז (ניו יורק יאנקיז, MLB) עם 36 מיליון דולר.

בחלוקה לפי ענפים, מתברר שהכי משתלם לכיס להיות כוכב כדורסל: 19 מתוך 50 הספורטאים ברשימה הם מה-NBA, כש-16 הם שחקני בייסבול מה-MLB. לליגת ה-NFL יש 9 נציגים ברשימה, שכוללת גם שלושה שחקני גולף ושלושה נהגי נאסקר.

מבין הספורטאים הבינלאומיים, מי שעומד בראש המכניסים הוא הטניסאי רוג'ר פדרר, עם 52.8 מיליון דולר. הוא מקדים את המתאגרף מני פאקיאו (52.5 מיליון ודלר).