בהלת יוון: שבוע של פדיונות שיא בתעשיית הקרנות

פדיונות של כ-1.5 מיליארד שקל בקרנות אג"ח וחברות כללי - הגבוה ביותר מאז קריסת ליהמן ברדרס ■ הקרנות המנייתיות סיימו את השבוע עם פדיונות של כ-210 מליון שקל

החרדה בשוק הישראלי נותנת את אותותיה: על פי נתוני מיטב, בשבוע האחרון נרשמו פדיונות של כ-1.5 מיליארד שקל בקרנות אג"ח וחברות כללי, מדובר בפדיון השבועי הגבוה ביותר מאז קריסת ליהמן ברדרס. במיטב מסבירים את גובה הפדיונות השבוע בחשש מפני חדלות פרעון של יוון הדומה לתרחיש חוזר של ליהמן ברדרס. "ציבור המשקיעים ויועצי ההשקעות פשוט נמצאים בנקודת המתנה, בה הם לא מגייסים כסף חדש לקרנות כלשהן, אלא רק לעבר ה"בונקר" המוכר של קרנות כספיות", מסבירים במיטב.

הקרנות המנייתיות סיימו את השבוע עם פדיונות של כ-210 מליון שקל: הקרנות המתמחות במניות בישראל פדו כ-125 מליון שקל, הקרנות המתמחות במניות בחו"ל רשמו עלייה בקצב הפדיונות (הגבוה ביותר ה-3 החודשים האחרונים) לאחר יציאה של כ-55 מליון שקל ואילו מהקרנות הגמישות יצאו כ-30 מליון שקל.

כאמור, במוקד פדיונות לתעשיית הקרנות נמצאות קרנות אג"ח חברות וכללי שרשמו בסיכום שבועי פדיונות עתק של כ-1.5 מיליארד שקל - קצב פדיונות יומי של כ-300 מליון שקל, הגבוה ביותר מאז השבוע בו קרסה ליהמן ברדרס, בספטמבר 2008. מתחילת החודש עומדים הפדיונות בקרנות אלו על כ-2.4 מיליארד שקל. "השילוב של ירידות באג"ח הקונצרני והמשך מגמה שלילית בשוק המניות ובסנטימנט הכללי על רקע האירועים העולמיים והמשך החששות מהסיכונים הגיאופוליטיים המקומיים, הוביל את המשקיעים לשבוע קשה נוסף המלווה בפדיונות גבוהים", מציינים במיטב.