נתניהו על הקוטג': "תהיו כמו משה כחלון ותמצאו פתרונות"

(עדכון) - רה"מ קרא לשרי הממשלה למצוא פתרונות יצירתיים לסוגיית יוקר המזון ■ ח"כ שטרית: "לבטל את המע"מ על מוצרי מזון בסיסיים" ■ מנהלי חברות המזון: שהממשלה תבדוק אותנו

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא היום (א') לשרי הממשלה לנהוג כמו שר התקשורת משה כחלון ולמצוא פתרונות יצירתיים ליוקר מחירי המזון. בפתח ישיבת הממשלה קרא נתניהו לשרים: "תהיו כמו כחלון ותמצאו פתרון" למחירי המזון.

השר כחלון ידוע כרפורמיסט גדול בשוק התקשורת, ובין היתר הביא לביטול קנסות היציאה בשוק הסלולר וקיים את מכרז הסלולר להכנסת שתי חברות חדשות.

בתוך כך, המחאה הצרכנית תופסת תאוצה ואיתה גם גל ההתבטאויות הפופוליסטיות: לקראת הדיון שיתקיים היום (א') בוועדת הכלכלה בנושא החזרת הפיקוח על מוצרי חלב, אומר שר האוצר לשעבר, ח"כ מאיר שטרית מקדימה, כי יש להחזיר את הפיקוח על מוצרי מזון בסיסיים ואף להסיר את המע"מ על מוצרים אלה.

"ניתן בשלב ראשון להפחית את המע"מ מ-16% ל-8% על מוצרי בסיס", אמר שטרית. "משבר הקוטג' מצביע על סכנה גדולה לתיאום מחירים בשוק, ולכן יש להחזיר את הפיקוח על מוצרי מזון בסיסיים".

עוד הוסיף שטרית: "מדיניות המיסוי של הממשלה איבדה את דרכה ומעודדת גידול בהיקף האוכלוסיה שיורדת מתחת לקו העוני. נטל המס העקיף בישראל הוא מהגבוהים במדינות ה-OECD, וזה לא פלא שממדי העוני הולכים וגדלים. בשלב ראשון ניתן להפחית את המע"מ על מוצרי מזון בסיסיים מ-16% ל-8% ולהמשיך במגמה עד לביטולו לחלוטין של המע"מ על מוצרי מזון בסיסיים".

נזכיר כי ועדת הכלכלה של הכנסת תתכנס היום, ואתר "גלובס" יעביר בשידור חי את הדיון בוועדה, החל מהשעה 14:15 לערך.