הושקה אמנת בית בטוח לילדים: "תמנע אלפי תאונות"

האמנה קובעת דרישות לבניית בית בטוח לילדים אשר יעילותן הוכחה בעולם ■ מנכ"ל התאחדות הקבלנים: "אנו מעניקים את הכלים ליצור את הבית הבטוח ביותר עבור המשפחה"

לאחר עבודה של שנה הושקה היום (א') האמנה לקידום בית בטוח לילדים. את האמנה, הקובעת דרישות לבניית בית בטוח לילדים אשר יעילותן הוכחה בעולם, יזמו ח"כ זבולון אורלב המכהן כיו"ר הוועדה לזכויות הילד, יו"ר המועצה הלאומית לקידום בטיחות בית ופנאי של משרד הבריאות ד"ר יצחק ברלוביץ, מנכ"ל התאחדות הקבלנים מוטי כידור ומנכ"ל ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים אורלי סילבינגר.

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה, כי תאונות בית ופנאי כגון טביעה, חנק, כוויות, נפילות והרעלות, מהוות כ-80% מסיבות האשפוז של ילדים בגיל 0 עד 4, וכ-50%-60% מאשפוז ילדים בגיל 5 עד 17.

חשוב לציין כי האמנה המדוברת איננה מחייבת גוף כל שהוא לעמוד בהמלצות. והרעיון שעומד בבסיסה הוא להביא לידיעת ציבור הקבלנים וציבור רוכשי הדירות את הסטנדרט המוסכם לבניית בתים בטוחים לילדים. בהתאחדות הקבלנים מעריכים כי הסבת דירה כדי שתהיה בטוחה לילדים על פי עקרונות האמנה מסתכמת בהוצאה של אלפי שקלים וכי לא ניתן לחייב את כל רוכשי הדירה או בעלי הבתים להכניס את השינויים.

יו"ר הוועדה לזכויות הילד זבולון אורלב אמר כי "אני מאמין שהאמנה לבית בטוח לילדים תמנע אלפי תאונות הקורות לילדים בביתם, תאונות הגורמות לפציעות קשות ואף למוות, כמו נפילה מחלונות. אני מקווה שהקבלנים והבונים בישראל, שנענו ברצון לבניית בית בטוח יעשו זאת באמונה ובנאמנות. זו הוכחה שלא כל דבר מחייב חקיקה. הסכמה מרצון לעיתים חשובה יותר מכפיית חוק שאין עליו הסכמה".

מנכ"ל התאחדות הקבלנים, מוטי כידור, הוסיף כי "התאחדות הקבלנים נרתמה בשמחה לפרויקט ואנו מודים לח"כ זבולון אורלב על היוזמה הברוכה. אנו רואים חשיבות רבה בקידום בנייה בטוחה ואיכותית בכלל ובבנייה בטיחותית לילדים בפרט. מדובר בהמלצות לקבלנים ולרוכשים והם אילו שיחליטו האם ליישם אותן במלואן. אנו מניחים שלא כל הדיירים ירצו לאמץ את כל ההמלצות באמנה, מטעמים של נוחות או טעמים אחרים, אך אנו מעניקים להם את הכלים ליצור את הבית הבטוח ביותר עבור משפחתם".

בין שלל ההמלצות המופיעות באמנה ניתן למצוא סעיפים בתחומים הבאים: אמצעי חימום, בטיחות בפני אש, בטיחות בחשמל, חלונות, גובה ושקיפות מעקות במרפסות, מניעת כוויות באמבטיה, מניעת גישה לחומרים מסוכנים ועוד.