יוסי מימן: "הגז ממצרים ימשיך לזרום; אני לא אוכל קוטג'"

כך אמר נשיא קבוצת מרחב ויו"ר אמפל והשותף ב-EMG ■ "האם הייתי מתחיל היום פרויקט במצרים? התשובה היא כן. חייבים להתחיל ביוזמות ולבנות תלות הדדית עם השכנה שלנו"

"יש לנו משבר רציני בארה"ב ובאירופה - העולם משתנה, והוא משתנה מהר", כך ציין היום (א') יוסי מימן, נשיא קבוצת מרחב ויו"ר אמפל והשותף ב-EMG המצרית, בכנס כלכלי בתל-אביב. "היה ברור להרבה אנשים שיש שינוי במצרים, שעידן מובארק יגיע לסיומו אבל אף אחד לא צפה איך זה ייגמר. במצרים נעשתה הפיכה מהירה מאוד וייקח עוד חצי שנה לפחות עד לרגיעה שם. חשוב לציין שההפיכה איננה בהכרח לרעת ישראל".

בנוגע לעתיד היחסים בין ישראל למצרים אמר מימן כי הוא "לא רוצה להתייחס לנבואה, אבל אסטרטגית לא יהיה שינוי בהחלטה המצרית בנוגע ליחס המצרי לישראל. המצרים רוצים לשמור על המסגרת של הסכם השלום - זה אינטרס מצרי. ההפיכה אינה קשורה לישראל אלא לעניינים פנימיים".

"חוסיים סאלם הוא אדם שהיה לו האומץ לעשות עסקים עם ישראל אבל אני חושב שמה שקורה לו נובע הרבה מסיבות פוליטיות בשל קרבתו למובארק. מובארק וסאלם הכירו לפני כ-50 שנה כקצינים צעירים בצבא המצרי", אמר מימן בנוגע לאיש העסקים המצרי שהיה מקורב למובארק וברח ממצרים לאחר ההפיכה.

"אני לא מתכוון לדבר עם משפחת מובארק", הוסיף מימן. "המספרים בעיתונות המצרית המיוחסים ל-EMG מופרכים לגמרי, שהלוואי שחלק קטן מהם היו מגיעים אליי. סך כל העסקאות מסתכם במאות מיליוני דולרים, ודיברו על עשרות מיליארדים".

כשנשאל מימן האם הוא חושש מהמצב במצרים אמר כי הוא אינו חושש. "אני לא נהנה ממה שקורה במצרים אבל יש לזכור שפעמיים חיבלו בצינור הגז ופעמיים חידשו ולא עצרו את הפעילות, וזו החלטה מלמעלה. אני צופה שהזרמת הגז ממצרים תמשיך", אמר מימן. "האם הייתי מתחיל היום פרויקט במצרים? התשובה היא כן, משום שאני מאמין שאנחנו חייבים להתחיל ביוזמות, פוליטיות וכלכליות, ולבנות תלות הדדית עם השכנה שלנו".

לגבי ועדת ששינסקי וגילויי הגז הטבעי בישראל אמר מימן כי "אני שמח על הגילויים האחרונים של הגז שהיו בארץ כי זה יעשה טוב לכולנו. בנוגע לוועדת ששינסקי - זה נושא עדין ואני מאוד מחבב את יצחק תשובה אבל בוא נגיד כך: אני לא אוהב שמשנים לי את כללי המשחק באמצע המשחק. חשוב שהאמינות של מדינת ישראל בפני המשקיעים הזרים תישמר, ואני חושש שתהיה נסיגה של התעניינות בינלאומית באזור ישראל".

"ההתחייבויות של אמפל, שהיא חברה מאוד בריאה, יכובדו. עצם העובדה שהיו שיבושים משפיעה אבל EMG זו השקעה טובה, גם אם יהיו דחיות בתזרימים. לא צריך לצעוק 'גוואלד' אלא לנהל את המצב. המילה הסדר לא עולה - אני מקווה שנישאר עם הסדרי שלום בלבד", אמר מימן.

לגבי ההשקעתו בערוץ 10 אמר מימן כי "מי שיודע לעשות דברים גדולים - יודע גם לעשות שטויות, ואני מנסה לשכוח מהמיליארד שקל ששרפתי שם. מה שכן - שינינו את מפת התקשורת של ישראל ויש לנו ערוץ מוביל בישראל. אנחנו קרובים מאוד לאיזון תקציבי בערוץ, ונוצר פה נכס. אני מעריך שבשנה הבאה נראה ערוץ 10 מרוויח".

"בספטמבר לא יקרה כלום", אמר מימן בנוגע להכרזת המדינה הפלסטינית באו"ם. "אבל צריך לזכור שגם כשלא קורה כלום, זה לא טוב. אנחנו במרכז המגרש האזורי ולא משחקים ויוזמים, רק מגיבים".

- מה דעתך על מחאת הקוטג'?

"אני לא אוכל קוטג' כי אני מתרחק מדברים בריאים. צריך לתת לשוק לעשות את שלו, ואני מאוד שמח ממרד הצרכנים. אם יש קרטלים ומונופולים - יש כלים לטפל בזה".