חיים שני: כל שנה מבזבזים 30 מיליארד שקל על ביורוקרטיה

מנכ"ל האוצר בפורום קיסריה: בשבועות הקרובים ייפתח פורטל ממשלתי אחיד שבאמצעותו יהיה אפשר לפתוח עסק - הכול באתר אינטרנט אחד ויחיד

מנכ"ל משרד האוצר חיים שני טוען כי הנטל הכספי מהביורוקרטיה בישראל נאמד ב-20 מיליארד שקל בשנה - לא כולל הפגיעה העקיפה. בפורום קיסריה שנערך היום (ב') בראשון לציון טען שני כי ניתן לחסוך מאות מיליוני שקלים בשנה.

"בתקציב 2012-2011 נקבע כי ההוצאה תעלה ב-2.7%, מעבר לגידול האוכלוסיה, ביוזמת האוצר", אמר שני. "זה היה מוזר בעיני רבים שכן מי שיזם את העלאה היתה האוצר. השאלה האם מוציאים עוד 2 מיליארד לא חשובה. השאלה החשובה על מה אנו מוציאים ומי מוציא. האם הממשלה היא דינאמית, יעילה שמשתמשת בכספים ביעילות ושווה להשקיע בה? השאלה החשובה היא האם כספי הציבור מנוהלים טוב".

שני הבטיח שבשבועות הקרובים ייפתח פורטל ממשלתי אחיד שבאמצעותו יהיה אפשר לפתוח עסק - הכול באתר אינטרנט אחד ויחיד.

"בכך נצמצם את עלות פתיחת עסקים מ-840 מיליון שקל בשנה ל-60 מיליון שקל בשנה", הבטיח שני. הוא הוסיף כי "הנטל הביורוקרטי במדינת ישראל נאמד על כ-30 מיליארד שקל, זו עלות ישירה ולא כולל הפגיעה העקיפה. זה לא אומר שכל הכסף הזה ניתן לחסוך, כי בכל זאת עדיין צריכים ביורוקרטי".

"הכול מתחיל ונגמר ביכולת לקבל החלטות והכול עניין של מנהיגות" אמר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים. "אם תשאלו את שר האוצר מה החלטה הכי טובה שקיבל, הוא ישיב שזה התקציב הדו-שנתי. לדעתי, היה למנות את חיים שני. הוא מנהל ועדה חיונית ואני בטוח שהמסקנות יהיו חשובות".