גרים בבניין לשימור בת"א? קבלו עזרה של 30 אלף שקל

היוזמה החדשה תסייע לדיירים בבניינים המיועדים לשימור בתל אביב, להיכנס לתהליך שימור המבנה בו הם מתגוררים ■ עלות שימור בניין בשטח של 1000 מ"ר - כ-900 אלף ש'

יוזמה חדשה תסייע לדיירים בבניינים המיועדים לשימור בתל אביב, להיכנס לתהליך שימור המבנה בו הם מתגוררים: החל מחודש יולי השנה תעניק עיריית תל אביב באמצעות חברת עזרה וביצרון לדיירי בניינים המיועדים לשימור ברחבי תל אביב-יפו מענק כספי בגובה 30 אלף שקל לכל דייר בעל זכויות בבניינים שיחליט לשמר את הבניין.

הסכום נקבע על פי שיערוך עירוני, הגורס כי עלות שימור בניין בשטח של 1000 מ"ר עומד על כ-900 אלף שקל. המטרה של המענקים היא הוזלת העלויות הגבוהות, שמנעו עד כה מרבים להיכנס לתהליך של עבודות שימור, יירדו כעת באופן משמעותי עם קבלת המענקים מקרן השימור.

מדובר בצעד שהוא חלק מתוכנית שאושרה לאחרונה בוועדת הכספים של עיריית תל אביב-יפו. הודעה בדבר המענקים האפשריים יצאה בימים האחרונים לכלל בעלי הזכויות בבניינים המיועדים לשימור בעיר.

מנכ"ל עזרה ובצרון, אלי גינזברג אמר היום:"מהלך זה סולל את הדרך בפני בעלי הזכויות בבניינים לבצע את העבודות בפועל מאחר ועד כה רבים לא יכלו לעמוד במימון עבודות השימור. על אף שעבודות אלה צפויות להניב להם השבחה משמעותית בשווי הנכס שלהם, הם התקשו לממשו. כעת משהוסר החסם, אנו מצפים לשיתוף פעולה עם בעלי דירות בבניינים רבים ברחבי העיר".

מנכ"ל פיתוח ויזמות בחברה, עדי צברי סיפר כי:" כ-20 בעלי בניינים לשימור כבר מצויים בימים אלה בתהליכי הידברות עם חברת עזרה ובצרון לצורך קבלת המענק וכבר נכנסו למסלול זה".

עוד מספרים בחברה כי בנוסף למענק, באפשרות הדיירים לקבל הלוואה העומדת על סכום של 30,000 אלף שקלים נוספים. ההלוואה ניתנת להחזרה בתנאים נוחים בפריסה של עד 50 תשלומים.

תוכנית השימור 2650 ב', על פיה נקבעו המבנים לשימור בעיר, היא תוכנית שימור כוללת המגדירה שימור של כ- 1,000 מבנים. כבסיס לתוכנית נערך סקר מקיף בכל שטח "העיר ההיסטורית" ונקבעה רשימה מפורטת של מבנים הראויים לשימור לפי סגנונות הבנייה ודרגות שימור. מבנים המאפיינים את סגנונות הבניה נבחרו עפ"י רשימת קריטריונים שבחנה, מעל לכל, את ערכם האדריכלי, ההיסטורי ואת מקומם בשטח כחלק ממכלול מייצג של המבנים.