רבינטקס ממשיכה לתעתע: גרגיר סוכר עם כף של מלח

הודיעה אמש על הזמנה של 7 מיליון דולר, וכעבור שעה דיווחה כי לא תעמוד בזמן בהחזר האג"ח

המשקיעים של יצרנית ציוד המיגון רבינטקס נשמו אתמול (ב') מעט לרווחה, לאחר שבבוקר דיווחה החברה הנתונה בקשיים על קבלת הזמנה של 7 מיליון דולר מלוקהיד מרטין; אלא שהם לא יכלו לנוח על זרי הדפנה זמן רב, כיוון שבדיוק כעבור שעה הודיעה רבינטקס, כי אין באפשרותה לפרוע במועד את התשלום למחזיקי האג"ח בסוף החודש. נזכיר כי גם החברה-האם, אינספייר של אבי ורטהיים, נתונה בקשיים, ואינה צפויה לעמוד בהתחייבויותיה למחזיקי האג"ח.

מניית רבינטקס הגיבה להודעה על החוזה החדש בזינוק שהגיע כבר ל-32%, אולם לאחר הפסקת המסחר שנלוותה לדיווח השני, התמתנה העלייה, והסתכמה ב-15.4% בלבד.

תזמון הוצאת ההודעות של החברה לבורסה מעורר תמיהה, שכן מצבה הפיננסי הרעוע של החברה אינו חדש. לא ברור אם כן, מדוע בחרו ברבינטקס להוציא את ההודעה על אי-יכולת תשלום החוב לא בצמוד להודעה על החוזה שנתקבל. ניתן להניח שלא במהלך השעה שחלפה בין הדיווחים, החברה הגיעה למסקנה כי לא תוכל לעמוד בתשלום הקרוב.

רבינטקס צריכה לשלם בסוף החודש 1.1 מיליון שקל למחזיקי אג"ח סדרה א', שהינה סדרת אג"ח להמרה אשר רובה הומר למניות לפני מספר שנים. בנוסף מקיימת החברה מגעים להסדר ופריסת החוב עם מחזיקי אג"ח ב'. סך החובות של רבינטקס עומד על כ-115 מיליון שקל, מהם כ-75 מיליון שקל למחזיקי שתי סדרות האג"ח, והיתרה לבנקים. החל מחודש יוני עולה שיעור הריבית שצריכה החברה לשלם למחזיקי אג"ח ב' ל-6.4%, ובסוף 2011 עליה לפרוע כשליש מקרן החוב, בגובה של כ-22 מיליון שקל.

הכנסותיה של רבינטקס ברבעון הראשון של 2011 הסתכמו ב-46.7 מיליון שקל - ירידה של 41.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד; וההפסד גדל ב-21.7%, ל-11.2 מיליון שקל. זאת בהמשך להפסד של 57.8 מיליון שקל ב-2010.

על הגידול בהפסד אחראית הפעילות האמריקנית של רבינטקס שעוסקת בדיגום כלי רכב צבאיים, ברטק. הכנסותיה ברבעון הראשון הסתכמו ב-37.5 מיליון שקל בלבד, לעומת 60 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. היום כאמור דיווחה רבינטקס, כי ברטק זכתה במכרז של חברת לוקהיד מרטין. החוזה הוא לייצור 29 עמדות עגינה מתנייעות בהיקף של כ-7 מיליון דולר, המיועדות לאספקה עד מארס 2012.