העליון דחה את ערעור ג'קי מצא: "אין מדובר בעונש חמור"

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של מנהל רשות המסים לשעבר על העונש שנגזר עליו במסגרת הסדר הטיעון - שנת מאסר בפועל ושנה נוספת על-תנאי

בית המשפט העליון דחה היום (ב') את ערעורו של מנהל רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, על העונש שנגזר עליו במסגרת הסדר טיעון בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה. השופט זכריה כספי גזר על מצא, שהודה בעבירות של מירמה והפרת אמונים וסיוע לשוחד, שנת מאסר בפועל ושנה נוספת על-תנאי.

בפסק דינו של בית המשפט העליון כתב השופט אדמונד לוי כי מצא "פגע קשה בתדמיתו של השירות הציבורי, ואם לא יוצב כנגד מעשים מסוג זה רף ענישה גבוה - אותה מגמה של השחתת השירות הציבורי תוסיף ותגדל".

לדבריו, "על התנהגות זו מצווה בית המשפט להגיב ביד קשה, בייחוד נוכח מעמדו הרם של מצא, ולהשקפתי, לא זו שאין בעונש רכיב כלשהו של חומרה - אלא שהוא אף מתון, עד שאני תוהה אם ניתן בו מענה הולם לגמול ולהרתעה".

השופט סלים ג'ובראן הסכים לדבריו של לוי. מאידך, השופט חנן מלצר, אף שהסכים גם הוא לדחות את הערעור על העונש, קבע כי "אין זה רצוי שייקבע רף ענישה גבוה יותר מהקיים, במסגרת עונש המוטל על נאשם בעקבות הסדר טיעון".

עם זאת, לדבריו, בשונה ממה שקבע בית המשפט המחוזי, העונש שהוטל על מצא אינו חמור יותר מעונשים שהוטלו במקרים קודמים על עבירות של סיוע לשוחד ומירמה והפרת אמונים. מלצר ציין עוד כי אין מדובר בעונש מתון, אלא בעונש הולם.