שר השיכון אריאל אטיאס: "הממשלה חייבת לטפל במסים"

שר הבינוי והשיכון בכנס נדל"ן: "אנחנו בתקופה בה השיח הציבורי הוא על יוקר המחייה בישראל - ובצדק, ובשביל זה יש ממשלה" ■ "האזרחים מצפים בצדק מהממשלה שתתן פתרונות - הדבר המרכזי שהיא יכולה לטפל בו זה המסים"

"אנחנו בתקופה בה השיח הציבורי הוא על יוקר המחייה בישראל - ובצדק. הנושא חשוב לישראל וטוב שהנושאים האלה עולים. התוצאה חשובה לאזרחים והם מצפים בצדק מהממשלה שתתן פתרונות. הדבר המרכזי שהממשלה יכולה לטפל בו זה המסים. יוקר הסחורות זה דבר שצריך להיערך אליו והוא לא ייעלם ביום אחד וגם שם יש לעשות עבודה, אבל גם אם הסחורות בעלייה אנחנו לא רואים שהמסים העקיפים בירידה - ובזה צריך לטפל", כך אמר היום (ג') שר השיכון אריאל אטיאס, בכנס הנדל"ן השנתי של ארנסט אנד יאנג ושטיינמץ הרינג גורמן ושות'.

לדברי אטיאס, "הגדלת ההיצע לאורך זמן היא הדבר המשפיע ביותר על מחירי הדירות. אנחנו כבר רואים תוצאות כשהתחלות הבנייה עולות. מכרזי מינהל מקרקעי ישראל ב-2010 נסגרו במחירים של למעלה מ-100% ממה שהשמאי הממשלתי ביקש, אבל חשוב שהם יידעו גם למכור במחירים האלה".

"המגמה שהתחילה בתחילת 2011 ונמשכת עד עכשיו היא שהיזמים לא משלמים את המחירים הגבוהים ששילמו ומי כמוהם יודע לאן השוק הולך. בנוסף לזה, אנחנו ממשיכים להפחית את הלחצים, להגדיל היצע הקרקעות - הכל כדי להביא לירידה במחירי הדירות".

אטיאס התייחס לדוברי הפאנל הקודם בכנס, בו דיברו בכירי ענף הנדל"ן בישראל, ואמר כי אם מישהו מהקבוצה שישבה פה היה מתמודד על מכרזים בפריפריה אז זה היה מעולה, אבל הם רק דיברו על היצע, מחירים, עלויות - בפריפריה יש המון מקום לבנות ובמחירים הגיוניים אבל הם לא בונים שם כי זה לא השמנה והסולתה בישראל".