מריל לינץ' שוריים על טבע: "המניה תעלה בעוד 19%"

תחזית חיובית של כלכלני מריל לינץ' לאחר מחקר שערכו בקרב 75 נוירולוגים המתמחים בטיפול בטרשת נפוצה ■ "הקופקסון נחשבת לטיפול המיטבי בטרשת נפוצה מהסוג הנפוץ ביותר"

"טבע היא הזדמנות אטרקטיבית כמניה הנסחרת בדיסקאונט לעומת השוק", כך מעריכים היום כלכלני מריל לינץ' בסקירה שפרסמו על החברה היום (ג') והגיעה לידי "גלובס". במריל לינץ' חיוביים מאוד על החברה ועל תרופת הדגל של טבע, הקופקסון המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. התחזית החיובית מתבססת על מחקר בקרב 75 נוירולוגים המתמחים בטיפול בטרשת נפוצה. לאור תוצאות המחקר, כלכלני מריל לינץ' ממסמסים את הפסימיות סביב הקופקסון לגבי משך והיקף התרומה של הקופקסון ושל הלקווינימוד. במריל לינץ' קובעים למניה מחיר יעד של 58 דולר לעומת 46.87 דולר, מחיר השוק.

"הקופקסון נחשבת לטיפול המיטבי בטרשת נפוצה מהסוג הנפוץ ביותר", כך עולה מממצאי הסקר. עוד מציינים הכלכלנים בסיכום מסקנות המחקר כי לתרופות מסוג זה, הניתנות כגלולות לבליעה קיים פוטנציאל שיווקי רב - בשוק התרופות לטיפול במחלה, אשר צפוי לגדול במעט. (וזאת לאחר שתרופת הגילניה של נובארטיס לא הרחיבה במיוחד את השוק).

עוד בהמשך לתוצאות הסקר עולה כי "לקופקסון פוטנציאל מכירות רב, בעיקר עתה, לאור ההעדפה של הנוירולוגים אשר נסקרו כתרופה הטובה ביותר לטיפול בטרשת מסוג RRMS, וכן כטיפול החלופי הטוב ביותר עבור טיפולים כושלים בתרופות אחרות (למעט הטיסברי והגילניה)", כך מציינים האנליסטים חיים ישראל וגילברט וקולקארני.

בסיכום הסקירה ממליצים הכלכלנים על טבע בקנייה וקובעים כי טבע היא הזדמנות אטרקטיבית כמניה הנסחרת בדיסקאונט לעומת השוק. האנליסטים מסייגים ומציינים כי הסקר אינו מייצג את כל השוק - וכי יש כמובן לקחת בחשבון את התחרות הגנרית בשוק.