צפו: נוקיה משיקה את ה-N9; מתקרבת להשקת ווינדוס פון

נוקיה הציגה במסיבת עיתונאים את המכשיר הראשון של החברה עם מערכת ההפעלה Meego שצפוי להיות גם הטלפון האחרון שפועל על פלטפורמה זו ■ מתקרבת להשקת מכשיר עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט

כבר מסוף השנה שעברה נוקיה הגיעה לשלבים המתקדמים במשבר שלה, רוב ההנהלה הבכירה עזבה והסמארטפונים אותם היא מציעה בשוק העולמי וגם הישראלי לא מהווים תחרות אמיתית לשחקניות המתחרות. היום (ג') לפנות בוקר, הציגה נוקיה במסיבת עיתונאים בסינגפור את האסטרטגיה שלה עד ליום בו היא תוציא מכשיר עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט - ווינדוס פון 7.

"אנחנו מתחילים עונה חדשה בנוקיה, יש לנו אסטרטגיה ברורה ואנחנו מפוקסים בלתת תוצאות" אומר סטיבן אלופ, מנכ"ל נוקיה, אשר מסביר שאחד הצעדים באסטרטגיה הזו היא להוציא מכשיר ראשון שלה המבוסס על ווינדוס פון 7 כבר השנה.

ההכרזה החשובה של האירוע הייתה ה-N9 שפועל על פלטפורמת ה-MeeGo שהיא מיזם משותף של נוקיה ואינטל, שלא אמורה להמשיך לחיות לאחר המכשיר הזה. בחברה מתכננים להפסיק להשקיע ב-MeeGo, כנראה לאחר השקת הטלפון החדש, שהוא גם המכשיר הראשון הפועל על פלטפורמה זו.

אלופ לא היה מספיק ברור במסיבת העיתונאים על עתידה של MeeGo, אולם לדבריו, הטכנולוגיות שנמצאות בטלפון הזה ימשיכו לפעול במכשירים אחרים של החברה, כאשר כנראה הכוונה כאן היא למכשירי ווינדוס פון שאולי יכללו את צורת המגע החדשה בה החברה משתמשת לניווט בטלפון שלה. המטרה היחידה של נוקיה עם ה-N9 כרגע, היא להמשיך להשאיר את הראש מעל המים, עד שתהיה לה אפשרות להשיק מכשירי ווינדוס פון, שהם העתיד מבחינתה.

בדגם החדש - N9 עליו הכריזה נוקיה באירוע, בחרו לבטל את הצורך בכפתור פיזי במכשיר, לחזרה לתפריט הראשי. במקום זה בחברה הלכו על גישה של נגיעה עם אצבע על המסך (Swipe). מעבר עם האצבע מצד אחד של המסך לצד השני שלה בצורה אופקית או אנכית, מעבירה את המשתמש לעמוד הראשי. בנוקיה טוענים שביטול כפתור פיזי, מאפשר תצוגה יותר גדולה של אפליקציות. בשביל להעיר את המכשיר ממצב המתנה, צריך רק להקיש פעמיים עם האצבע על המסך ולא לבצע לחיצה על כפתור כלשהו.

מבחינת חומרה, המכשיר מגיע עם מסך מגע בגודל 3.9 אינץ', כאשר ה-N9 מציע מצלמה בעלת חיישן של 8 מגה פיקסל בעלת אופטיקה של קרל זייס, עדשה רחבה וצילום וידיאו ברזולוציית HD. תוכנת הניווט של החברה גם מופיעה במכשיר הזה.

נוקיה לא דיווחה מתי בדיוק יצא ה-N9 במהלך השנה הזו ומה מחירו הולך להיות.