"שמלת הרכבת התחתית" של מרילין מונרו נמכרה ב-4.6 מיליון דולר

שמלת הקפלים בצבע שנהב שהתנופפה סביב גופה של מרילין מונרו בסצנה האייקונית מהסרט "חטא על סף ביתך", נמכרה תמורת 4.6 מיליון דולר במכירה פומבית של תלבושות הוליוודיות שנערכה בסוף השבוע. הסכום עולה בהרבה על המצופה.

השמלה, שזכתה לכינוי "שמלת הרכבת התחתית" היא הידועה ביותר בתולדות תעשיית הסרטים. בסרטו של בילי וויילדר משנת 1955 שולחת רכבת עוברת זרם אוויר דרך פתח אוורור שמעליו עומדת מרילין בקלות הדעת ושואלת: "זה לא נפלא?"

השמלה, שעוצבה בידי וויליאם טראווילה, הייתה צפויה להימכר תמורת 1-2 מיליון דולר, ונחשבה ליהלום שבכתר במכירה הפומבית שארכה 12 שעות, ושבה נמכרו קרוב ל-600 תלבושות ומזכרות בידי השחקנית דבי ריינולדס בבוורלי הילס בשבת.

שמלת הנצנצים האדומים שלבשה מונרו בסרט "גברים מעדיפים בלונדיניות" נמכרה תמורת 1.2 מיליון דולר. אומדן טרום המכירה היה 200-300 אלף דולר. השמלה שלבשה אודרי הפבורן למרוץ הסוסים באסקוט בסרט "גבירתי הנאווה" נמכרה תמורת 3.7 מיליון דולר. שמלת הכותנה הכחולה שלבשה ג'ודי גרלנד בצילומי המבחן ל"קוסם מארץ עוץ" נמכרה תמורת 1.09 מיליון דולר.

באוסף היו תלבושות שלבשו כוכבי הוליווד אחרים, כולל גרייס קלי, נטלי ווד, אליזבת טיילור, מדונה ומייק מאיירס.

ריינולדס בת ה-79 החלה לצבור את אוסף התלבושות המרשים כאשר הייתה עדיין שחקנית צעירה שעבדה במסגרת חוזה עם MGM. כאשר מכר אולפן הסרטים במכירה פומבית את כל נכסיו, למעט הנדל"ן שלו, ב-1970, הפך התחביב של ריינולדס למה שהיא עצמה מתארת כ"אובססיה". אך חלומה של ריינולדס להציג במוזיאון את התלבושות האהובות עליה התנפץ בעקבות פשיטת הרגל של פרויקט בטנסי ב-2006, והיא נאלצה למכור את התלבושות כדי לפרוע חובות לנושים. "עכשיו לכל אחד יש הזדמנות להחזיק בתלבושות", אמרה ריינולדס.