מניית טבע מטפסת בבורסה: 2 בשורות טובות לקופקסון

סקר בקרב רופאים בארה"ב: הקופקסון היא עדיין התרופה המועדפת בקרב הרופאים בארה"ב לטיפול בטרשת נפוצה ■ מרק משכה הבקשה שלה לאישור גירסה אוראלית לקופקסון

הקופקסון של טבע היא עדיין התרופה המועדפת בקרב הרופאים בארה"ב לטיפול בטרשת נפוצה, כך עולה מסקר שביצע בנק אוף אמריקה/מריל לינץ' בקרב 75 רופאים.

אנליסט הפארמה של בנק ההשקעות, גרג גילברט, מציין כי "בממוצע, הרופאים מעדיפים להנפיק מרשמים לקופקסון לחולים חדשים בטרשת הנפוצה. גם לחולים שלא הגיבו כראוי לטיפול בתרופות מתחרות (לא כולל הטיסברי והגילניה) הרופאים ממליצים לרוב להעביר לטיפול ע"י הקופקסון".

כן עולה מהסקר, שהרופאים בארה"ב מצפים לסיום הפיתוח של תרופת הליקווינימוד של טבע לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה - ומעריכים כי יעדיפו להנפיק מרשמים לטיפול בה. נזכיר, כי תרופת הליקווינימוד נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים, ועברה ניסויים קליניים מתקדמים ביותר לקראת בקשה לאישור שיווק.

בנוסף, בשורה טובה נוספת לטבע יצאה מצידה של המתחרה מרק, שמשכה את הבקשה שלה לאישור גירסה אוראלית לקופקסון (הקלדריבין). החברה משכה את הבקשה שלה עקב דרישה ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), שדרש ממנה לבצע ניסויים קליניים נוספים בתרופה, כדי למנוע תופעות לוואי אפשריות מהשימוש בה.

המשמעות מבחינת טבע, היא שככל הנראה היא תהיה החברה השנייה שתוכל להשיק גירסה אוראלית לקופקסון, אחרי נוברטיס שכבר מוכרת את הגילניה.