אפריקה מוכרת בניין בניו-יורק; תרשום רווח של כ-14 מ' ד'

אפריקה תקבל תזרים חופשי בסך כולל של כ-47 מ' ד' ותפחית את היקף ההתחייבויות בכ-156 מ' דולר ■ איזי כהן: העיסקה מעידה על איכות הפורטפוליו שלנו בארה"ב

אפריקה מוכרת נכס בניו-יורק. החברה, הנמצאת בשליטת לב לבייב ומנוהלת על ידי איזי כהן, דיווחה היום (ד') כי אפי ארה"ב, חברת בת הנמצאת בבעלותה המלאה, התקשרה בהסכם למכירת זכויותיה בבניין הידוע כ-"88 לאונרד" ("88 Leonard") במנהטן, הכולל 352 יחידות דיור להשכרה למגורים וכן שטחי מסחר וחניון.

מחיר העסקה ותנאיה משקפים את שווי הנכס בספרי חברת הנכס, אשר עומד על סך של כ-222 מיליון דולר.

כנגד הנכס רשומות שתי הלוואות: האחת הלוואת מזנין בסך של כ-24 מיליון דולר והשנייה הלוואה בסך של כ-132 מיליון דולר, המהווה את יתרת המימון בגין הקמת הנכס. אם וככל שתושלם העסקה, צפויה החברה לקבל לידיה תזרים חופשי בסך כולל של כ-47 מיליון דולר.

בנוסף, תרשום אפריקה במועד השלמת העסקה רווח (לפני מס) בסך של כ-14 מיליון דולר ולהפחית את היקף התחייבויותיה (במאזנה המאוחד) בכ-156 מיליון דולר.

העסקה, שתבוצע בשני שלבים כאשר, בשלב הראשון תמכור אפריקה ישראל 49% מאחזקותיה בתמורה לתזרים חופשי בסך של כ-37 מיליון דולר ובשלב השני תמכור את יתרת זכויותיה (51%) בתמורה ל-17.2 מיליון דולר, מהם יוותרו בידיה כ-10 מיליון דולר תזרים חופשי נטו בניכוי הוצאות העסקה.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, אמר כי "עסקת המכירה הינה שלב נוסף בתהליך חיזוק מבנה הפיננסי של החברה והגדלת יתרון הנזילות שבידיה. עסקה זו משקפת את מחיר הנכס בספרים ואנו רואים בכך עדות נוספת לאיכות פורטפוליו הנכסים של החברה בארה"ב".