"הטכנולוגיה חשובה - אבל הכול מתחיל ונגמר ברעיונות"

בכירי עולם הפרסום נפגשו על במה אחת בוועידת הנשיא והצליחו להגיע להסכמה, שלמרות כל השינויים והתהפוכות בעולם השיווק, הבסיס שעליו נשען עולם הפרסום לא השתנה

"אם יש משהו שלעולם לא נשנה - זה שאנחנו צריכים רעיונות שירגשו את הצרכן", כך אמר היום יו"ר ומנכ"ל פובליסיס מוריס לוי. הדברים נאמרו בפאנל בוועידת הנשיא שנערך תחת הכותרת "מי ינצח בקרב השיווק של מחר?" שהנחתה סופי בלום, מנכ"לית ומייסדת דסק איתור החדשנות בישראל פרוקטר אנד גמבל ישראל.

לוי הוסיף כי "מעולם לא חשבתי שטכנולוגיה תחליף רעיונות. הכל מתחיל ונגמר ברעיונות. הטכנולוגיה רק עוזרת. כשמסתכלים על בני נוער, ועל הדרך שבה צורכים מדיה וקונים, אפשר ללמוד איך יראה העתיד. בעבר החברות אמרו את מה שהם אמרו והצרכן קיבל את זה, אבל היום אנחנו צריכים לדעת איך לשתף את הצרכן בשינויים שאנחנו רוצים לעשות במוצר. המצב שהיה בעבר כבר לא רלוונטי. מערכת היחסים בין החברה לצרכן השתנתה".

המרצה לפסיכולוגיה וכלכלה התנהגותית באוניברסיטת דיוק, פרופ' דן אריאלי, הציג זווית אחרת ואמר כי "אני חושב שעולם השיווק שחק את עצמו. יש כיום חוסר אמון של הציבור באנשי שיווק. אני חושב שחוסר האמון הזה מביא אנשים לפנות לפייסבוק. וזה לא בגלל שהחברים שלנו מבינים גדולים במכוניות, בתים וכו', אלא כי לא סומכים על אנשי השיווק. ועכשיו גם פייסבוק מזדהם על ידי כניסת החברות ואנשי השיווק אליהם, לאן הציבור יפנה עכשיו? אני לא יודע".

סיימון הארופ, מנכ"לagency BRAND Sense, מומחה למיתוג חושי נתן דוגמא לדרך שבה הדור הצעיר רואה את ההתקדמות הטכנולוגית: "לפני כמה ימים גיליתי שהילדה שלי גולשת בפייסבוק בזמן שהיא אמורה לעשות שיעורים. נזפתי בה על כך שהיא לא עושה שיעורים וגם הוספתי את המשפט 'את מבינה שהאנשים שאת מדברת איתם בפייסבוק אינם חברים שלך'. היא בתגובה ענתה לי: 'האמת היא שאני עושה שיעורים עם חברה בפייסבוק, והאמת היא שהיא כן חברה שלי וחוץ מזה אנחנו הולכות ביום שלישי לקניון'.

המסקנה היא שהעולם משתנה, אבל אסור לנו לשכוח שחמשת החושים הם אלה שבונים את מערכת היחסים השיווקית עם הצרכן והם עדיין הכי חשובים".

היועץ הפוליטי סטנלי גרינברג התמקד בדבריו בהיבט הפוליטי ואמר כי

"מבחינתי נקודת הפתיחה בכל קמפיין פוליטי שאני עורך או בוחן היא: 'על מה המאבק, על מה נלחמים? רק מי שיבין על מה נלחמים יוכל לנצח".

סר מרטין סורל, מנכ"ל WPP, אמר כי "עולם השיווק הפסיד את הקרבות של הטווח הקצר. אנחנו צריכים לנסות למצוא שוב את האיזון. המשווקים יצליחו אם הם יבינו שלעשות טוב לחברה ולצרכנים יהפוך אותם לעסק טוב".