עירן פולק מונה למשנה הממונה על אגף התקציבים

בלעדי ל"גלובס": פולק, האחראי על תחום התקשורת והתמ''ת, היה אחד המועמדים הפנימיים לתפקיד במקום אודי ניסן שיעזוב בסוף החודש

עירן פולק מונה היום למשנה הממונה על אגף התקציבים, כך נודע ל"גלובס".

פולק, האחראי על תחום התקשורת והתמ''ת, הוא אחד משני המועמדים הפנימיים לתפקיד הממונה על אגף התקציבים במקום אודי ניסן שיעזוב בסוף החודש. המועמד הפנימי המוביל הוא רותם פלג, המכהן כסגן הממונה האחראי על תחום הביטחון.

גורמים באוצר דווחו כי מינויו של פולק "לא אומר כלום" לגבי זהותו של הממונה הבא אלא אפילו "להיפך". "יתכן כי בסוף יתנו את התפקיד לרותם ורוצים שפולק יכהן כמשנה". יצויין כי בין כל סגני האגף, אחד מונה ל"שמנה". מדובר במינוי סמלי, כאשר המשנה מחליף את הממונה אם הוא נאלץ להיעדר.

פלג ופולק נחשבים היום לאנשים החזקים באגף, וחתומים על ההצלחות הבולטות באגף בשנתיים האחרונות: פלג חתום על העלאת גיל הפרישה בצה"ל וקיצוץ התוספות בתקציב הביטחון; פולק אחראי על השינוי במיסוי במסגרת החוק לעידוד השקעות הון והוא שהוביל את הרפורמה בענף הסלולר.

על אף שמדובר בשני סגנים מוכשרים, הם נחשבים לצעירים מדי (באמצע שנות השלושים לחייהם), ואילו שר האוצר שטייניץ ומנכ"ל משרדו חיים שני מעדיפים לראות מועמדים בוגרים יותר.