שר האוצר יאריך את כהונתו של עמוס ירון כיו"ר חברת קצא"א

ירון, מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר ואלוף במיל', היה אמור לסיים את תפקידו בסוף החודש ■ המינוי לא יוארך בקדנציה מלאה, אלא למספר חודשים עד שנה

שר האוצר, יובל שטייניץ, יאריך את כהונתו של יו"ר קצא"א, האלוף במילואים עמוס ירון לתקופה נוספת. ל"גלובס" נודע כי שטייניץ שוחח השבוע עם ירון, בישר לו על הכוונה להאריך את כהונתו, והביע את הערכתו לתפקודו. הארכת הכהונה תסוכם סופית בפגישה שתיערך בין שטייניץ לירון בימים הקרובים. מינויו של ירון לא יוארך בקדנציה מלאה של שלוש שנים, אלא למספר חודשים עד שנה.

ירון, שמונה לתפקיד במאי 2008, היה אמור לפרוש בסוף החודש, ועד לאחרונה שררה אי-ודאות בשאלה אם ימשיך לתקופת כהונה נוספת או שיוחלף. בין האישים ששמותיהם הוזכרו כמועמדים אפשריים, נמנה גם השר יוסי פלד.

משרה חלקית

תפקיד יו"ר קצא"א נחשב לאחת המשרות המבוקשות במשק האנרגיה. מדובר בעבודה במשרה חלקית, שאינה מגבילה את המחזיק בה מעיסוק בעבודות נוספות. שכרו של יו"ר קצא"א לא פורסם מעולם. ייחודיותה של המשרה נובעת מכך שהחברה, בשליטת ממשלת ישראל, אינה נתונה לפיקוחו של אף גורם רשמי מלבד החשב הכללי, שנציגו חבר בדירקטוריון החברה. מינוי יו"ר קצא"א נעשה על-ידי שר האוצר, והוא אינו דורש עמידה בדרישות ועדת שפניץ לבדיקת כשרות מינויים בשירות הציבורי.

קצא"א (קו צינור אילת אשקלון) היא חברה פרטית שנוסדה ב-1968 ומוחזקת בבעלות משותפת לישראל ולפרס (כיום איראן). החברה מחזיקה ומפעילה מסופי דלקים באילת ובאשקלון וכן במספר קווי הולכה המאפשרים הזרמת דלק ותזקיקים בין מסופי החברה. בנוסף מחזיקה קצא"א ב-37.5% מהבעלות על מיזם הקמת תחנת הכוח הפרטית דוראד, שאמורה להיבנות על קרקעות של קצא"א בעיר אשקלון.

"גלובס" חשף כי קצא"א מעוניינת להרחיב את פעילותה לחו"ל, והיא משתתפת במכרז של ממשלת קפריסין להקמת מסוף דלקים באזור התעשייה ואסיליקוס שבדרום האי.

ירון, 70, כיהן כמנכ"ל משרד הביטחון בשנים 1999 עד 2005. בחברת קצא"א סירבו להתייחס לדברים.