דודי ויסמן: "הקוטג' לא קשור לריכוזיות - הכשל הוא ממשלתי"

בעל השליטה בדור-אלון בוועידת הנשיא: "כל אחד רוצה להרוויח, להשיג מקסימום תשואה וגם למכור במחיר המקסימלי. הכשל הוא של השלטון שלא יודע להתערב"

"אין בעיה של ריכוזיות, אלא של תחרותיות. העניין של הקוטג' לא קשור לריכוזיות - הכשל כאן הוא של הממשלה. תנובה מחזיקה ב-80% מהשוק, זה כשל ממשלה ולא של תנובה - חייבים לשבת איתה ולתקן את זה, אין לזה שום קשר לריכוזיות" - כך אמר היום (ה') דודי ויסמן, הבעלים של קבוצת אלון, בוועידת הנשיא הנערכת בירושלים.

"אני יכול לחיות בלי הכסף של הבנק הבינלאומי", הוסיף ויסמן. "אני לא רוצה שצדיק בינו, שמתחרה איתי בדור אלון, יראה את הנתונים שלי, אז אני הולך למישהו אחר. אבל אני בבעיה כאשר בנק לאומי, שאני חייב לו הרבה, מחזיק בפז. לכן, חבל שלא ישלימו את המהלך וייתנו לבנקים להמשיך להחזיק בהחזקות ריאליות - אני תומך בהפרדה בין ריאלי לפיננסי. חברת כלל מצביעה אצלי באסיפות כלליות, כאשר בעלי המניות מחזיקות בשופרסל, שמתחרה מולי ברבוע הכחול", אמר.

ויסמן סיכם את הדברים באומרו כי "הכשל הוא לא של בעלי העסקים - הכשל הוא כולו ממשלתי. כל בעל עסק חייב לשאוף למקסימום רווח. אתם מחזיקים מניות שטראוס, למשל, גם אם אתם לא יודעים. אתם תדרשו שהן ישיגו תשואה, אחרת אתם או מנהלי ההשקעות והפנסיה שלכם, יעברו למניה אחרת והעיתון יחסל אותה ויכתוב על המנכ"ל שהביצועים שלו ירודים. כל אחד רוצה להרוויח, להשיג מקסימום תשואה, וגם למכור במחיר המקסימלי. הכשל הוא של השלטון שלא יודע להתערב, או שמתערב באיחור או מטפל בצורה פופוליסטית כפי שהם מטפלים עכשיו", לדבריו.