לקראת ספטמבר: הפלסטינים מתנתקים מדואר ישראל

אחרי חודש של סירוב לאסוף דואר מירושלים, יתחילו הפלשתינים לקבל את הדואר הבינלאומי שמגיע אליהם דרך ירדן

אחרי נתק של כחודש, חזרו הפלסטינים לאסוף דואר מישראל. כזכור, הפלסטינים החליטו לנתק מגע עם משרד התקשורת בעקבות המחלוקת בנושא העברת הדואר לשטחי הרשות, והפסיקו לאסוף דואר במחאה.

בימים האחרונים בעקבות הבטחות של משרד התקשורת שהביע הסכמה עקרונית לכך שהפלסטינים יאספו את הדואר מגשר אלנבי במקום מבית המיון בגבעת שאול בירושלים, חזרו הצדדים לשולחן המו"מ, והפלשתינים חזרו לאסוף את הדואר שלהם כרגיל, עד להסדרת ההיבטים התפעוליים של בדיקות הדואר בגשר אלנבי. מהצד הישראלי ניהל את המו"מ עדן בר טל מנכ"ל משרד התקשורת.

הפלשתינים דרשו להתנתק מישראל בכל הקשור לסוגיית הדואר ולנהל אותו בצורה עצמאית. עד עתה קבלו הפלשתינים את הדואר שמגיע מחו"ל באמצעות דואר ישראל בגבעת שאול בירושלים. הפלסטינים היו אוספים אותו משם אחרי שעבר את הבדיקות הביטחוניות. כעת מסתמן כי הדואר הבינלאומי שמגיע לשטחים יעבור דרך הדואר הירדני מעמאן, יגיע לגשר אלנבי, ומשם ייאסף ישירות על ידי הפלסטינים ולא יעבור יותר דרך דואר ישראל.

הצדדים סיכמו עוד כי ימשיכו לעבוד על הסכם פרטני בנוגע להתחשבנות הכלכלית ביניהם אך לעת עתה יחזרו הצדדים לעבוד בצורה מסודרת כפי שעבדו עד עכשיו.