נגיד הפד של דאלאס: הצמיחה בארה"ב תואץ בחצי השני

ריצ'רד פישר: "זה הולך לקחת לא מעט זמן עד שקצב הצמיחה יהיה כזה שיביא לירידה משמעותית באבטלה"

נגיד שלוחת הפדרל ריזרב בדאלאס, ריצ'רד פישר, אמר היום כי קצב צמיחת המשק האמריקני יואץ בחצי השני של השנה אולם יישאר נמוך יחסית.

"זה הולך לקחת לא מעט זמן עד שקצב הצמיחה יהיה כזה שיביא לירידה משמעותית באבטלה", אמר פישר בראיון לבלומברג. "אנחנו בהתאוששות איטית וכנראה שהיא תמשיך להיות איטית באופן יחסי".

עוד אמר פישר כי "אנחנו מאוד מחוייבים לכך שלא תהיה התפרצות אינפליונית שיכולה להיות הרסנית. אני מחכה בקוצר רוח למצב בו הפדרל ריזרב יוכל להפסיק עם תוכניות ההרחבה המוניטארית".

פישר דיבר זמן קצר לאחר שפורסם היום (ו') נתון הקריאה השלישית והאחרונה לצמיחת הכלכלה ברבעון הראשון, שהצביע על התרחבות של 1.9%, בהתאם לציפיות הכלכלנים.

נציין כי ביום רביעי השבוע הפדרל ריזרב הוריד את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב בשנים 2011-2012 לצמיחה של 2.7% עד 2.9% לעומת התחזית שפורסמה באפריל שעמדה על 3.1% עד 3.3%. הפד הוריד את תחזית הצמיחה גם ל-2012 וצופה כי תעמוד על 3.3% עד 3.7% לעומת התחזית הקודמת השנה שעמה על צמיחה של 3.5% עד 4.2%.

עוד פורסמו נתוני הזמנות המוצרים בני-קיימא לחודש מאי, שרשמו עלייה של 1.9% לעומת צפי לעלייה של 1.5% לאחר ירידה חדה של 3.6% באפריל.