הליגה הספרדית בכדורסל פותחת שערים: תאפשר סגלים ללא אף ספרדי

המחוייבות היחידה של הקבוצות תהיה העסקת 3 "שחקני בית", שהם שחקנים שבילו לפחות שנתיים באקדמיות הספרדיות בין הגילאים 14 ל-22 אבל לא מחוייבים להיות ספרדים

בעוד שהכדורסל הישראלי הגביל בעונה הבאה את מספר השחקנים הזרים בליגת לוטו לארבעה בלבד בסגל על מנת לאפשר יותר מקומות עבודה לישראלים, בספרד עוברת הליגה מהפך בכיוון השני. מינהלת הליגה הספרדית בכדורסל (ACB) אישרה הצעה שתאפשר לקבוצות לשחק ללא אף שחקן מקומי בסגל.

על פי ההחלטה שהתקבלה השבוע בישיבה של ה-ACB, ועדיין נדרשת את אישור האיגוד הספרדי ופיב"א אירופה, קבוצות לא יהיו מחויבות עוד להחזיק שחקנים ספרדיים בסגל. ההצעה מתייחסת לשני סוגים של קבוצות - כאלה עם 11 או 12 שחקנים בסגל. בכל מקרה, קבוצות לא יוכלו להחזיק יותר משני שחקנים זרים, כאשר יהיו מחויבות בנוסף לעוד 3 "שחקני בית" - כלומר כאלו ששיחקו לפחות שנתיים באקדמיות ספרדיות בין הגילאים 14 ל-22 אבל לא חייבים להיות ספרדים. לדוגמה: שחקן צרפתי ששיחק באקדמיה של ריאל מדריד במשך שנתיים בגיל האמור, ייחשב ל"שחקן בית". יתר הסגל יוכל להיות מורכב משחקנים מהאיחוד האירופי. בקבוצות עם 11 שחקנים בסגל, המינימום ל"שחקני בית" יעמוד על שניים.

כלומר, קבוצה ספרדית תוכל להיות מורכבת באופן הבא: 3 "שחקני בית", 2 שחקנים זרים, ו-7 שחקנים מהאיחוד האירופי.

בנוסף חתמה ה-ACB הסכם עם היורוליג ויול"ב לפיו 8 קבוצות ישחקו מדי עונה במפעלים של יול"ב - 5 קבוצות ביורוליג (ובכל מקרה לא יותר מ-5 קבוצות) ו-3 ביורוקאפ. במסגרת ההסכם נקבע גם כי למרות השיריונים שמבטיחים לארבע קבוצות ספרדיות מקום ביורוליג (ברצלונה, ריאל מדריד, מלאגה, קאחה לבוראל), הקבוצות שישחקו בגמר הפלייאוף הספרדי יקבלו מקומות מובטחים ביורוליג. כך למשל השנה, קיבלה בילבאו מקום ביורוליג בזכות העובדה ששיחקה בגמר הפלייאוף.