אל-אריאן: "חדלות פירעון בארה"ב תוביל לקטסטרופה"

מנכ"ל קרן פימקו, מומחד אל-אריאן: "במקרה של חדלות פירעון, נעבור לחיות בממלכת אי-הוודאות" ■ "אם הסוגייה לא תיפתר, הכלכלה האמריקנית תידרדר במורד המידרון"

"חדלות פירעון בארה"ב לטווח הקצר, תוביל להשלכות קטסטרופליות", אמר המנכ"ל המשותף של קרן פימקו, מוחמד אל-אריאן, בריאיון ל-CNN.

"אם זה יקרה, אנחנו נעבור לחיות בממלכת אי-הוודאות", אמר אל-אריאן, בהתייחס למקרה בו הממשל האמריקני לא יגיע להסכמה על העלאת תקרת החוב הממשלתית, בהיקף של 14.3 טריליון דולר. לדבריו, יש סבירות שהממשל ישותק "פשוט בגלל פרטים טכניים".

דבריו של אל-אריאן נאמרים כאשר ביום ב' הקרוב נשיא ארה"ב ברק אובמה ונציגי הסנאט האמריקני - דמורקטים ורפובליקנים כאחד - אמורים להיפגש בניסיון להחיות את דיוני התקציב, ולהימנע מהכרזה על חדלות פירעון ממשלתית.

במסגרת הפגישות, מטרת המנהיגים היא להגיע להסכמה על העלאת תקרת החוב ולאשר קיצוץ של לפחות טריליון בתקציב עד ה-2 באוגוסט. אובמה מתכנן להפריד את הפגישות עם נציגי הבתים השונים, ולפגוש ברפובליקנים ובדמוקרטים בנפרד מחר, לפני שיושיבם זה לצד זה בשולחן אחד.

"העצה שלי היא לנסות לשבת יחד ולפתור את הסוגייה הזו בראייה לטווח הבינוני", דברי אל-אריאל. "אם אי-אפשר לעשות כן, הכלכלה תידרדר בסופו של דבר במורד המידרון - מה שיכול להוביל בסופו של דבר להשלכות קטסטרופליות".