מאינד תמכור פתרונות של סטארט-אפ של אחיין המנכ"לית

מנכ"לית מאינד CTI השקיעה מכספה הפרטי בסטארט-אפ הישראלי Phonaris, שפיתח פתרון מבוסס ענן לניהול השימוש בטלפונים חכמים של עובדי ארגונים

רק ארבעה ימים נותרו עד למועד האחרון שבו יכולות החברות הישראליות הנסחרות בוול סטריט להגיש את מסמכיהן השנתיים לרשות לני"ע האמריקנית. ואכן, קצב ההגשה גובר, ומלבד תפרון ודי מדיקל הגישה באחרונה מאינד CTI את המסמך השנתי.

מסמכים אלו עשויים לחשוף מידע שלא היה ידוע עד כה לציבור המשקיעים בחברות, והנה הדוגמה של מאינד, המפתחת פתרונות גבייה וניהול קשרי לקוחות עבור חברות תקשורת.

מוניקה ינקו, מייסדת ומנכ"לית החברה, כך מתברר, השקיעה מכספה הפרטי בסטארט אפ הישראלי Phonaris, שפיתח פתרון מבוסס ענן לניהול השימוש בטלפונים חכמים של עובדי ארגונים. הפתרון של Phonaris מאפשר שליטה מרחוק של הארגון אחר הטלפונים החכמים של עובדיו, ניהול הורדת אפליקציות לטלפון וייעול השימוש בו, במטרה ליצור חיסכון כספי לארגון.

תחת הסיסמה "Outsmart Your Smartphone", טוען Phonaris באתר שלו כי "תוך מספר שנים - פלטפורמות לניהול טלפונים חכמים תהיינה הכרחיות לכל ארגון". Phonaris הוקם רק לפני כשנה וחצי, ועד כה הוא ממומן רק על ידי משקיעים פרטיים דוגמת ינקו. Phonaris מעסיק חמישה עובדים, וממוקם בקריית אונו. ינקו נמנית עם חברי הדירקטוריון שלו. הכרחי או לא, לא היינו מתעכבים על Phonaris לולא הקשר בינו לבין מאינד היה סוג של קשר דם, וכזה שדחף את ינקו לבצע סוג של עסקת בעלי עניין בין שתי החברות.

Phonaris נוסד על ידי אדם קריב ואייל שפירא, שהאחרון הוא האחיין של מנכ"לית מאינד. שפירא מכהן כמנכ"ל Phonaris.

לפי המסמך של מאינד, בפברואר השנה חתמה החברה על הסכם הפצה ועל הסכם Finder Fee ("דמי מפגיש" - תשלום שדומה במהותו לעמלת תיווך) עם Phonaris, שלפיהם תנסה מאינד לשווק ולמכור את הפתרונות של Phonaris. "אנו מאמינים כי הפתרון של Phonaris יגדיל את היצע המוצרים שלנו ויחזק את קשרינו עם לקוחות קיימים", מציינת החברה במסמך, ואז מוסיפה כי לינקו יש החזקה של 6.5% בדילול מלא מהסטארט אפ לעיל.

מאינד נסחרת לפי שווי של 51 מיליון דולר - עלייה של 48% בשנה האחרונה.