מוחמד אל-אריאן: "פשיטת רגל של יוון - מצב בלתי נמנע"

כך אמר המנכ"ל המשותף של קרן פימקו ■ "החוב של יוון גדול מדי והיא לא תוכל לצמוח עד שהבעיות הללו יפתרו. יותר ויותר מדינות באירופה 'ידבקו' מיוון"

"ארגון מחדש של החוב היווני הוא בלתי נמנע", כך אמר היום (א') המנכ"ל המשותף של קרן פימקו, מוחמד אל-אריאן והזהיר כי יוון יכולה "להדביק" במצבה הכלכלי את שאר מדינות אירופה.

"אירופה לא התייחסה למצב כבעיית כושר פרעון אלא כבעיית מזומנים", אמר אל-אריאן בראיון לרשת CNN. "החוב של יוון גדול מדי והיא לא תוכל לצמוח עד שיפתרו הבעיות". כל עוד המצב ימשיך כך, "יותר ויותר מדינות באירופה 'ידבקו' מיוון", סיכם אל-אריאן.

בהמשך השבוע (ד') יתכנס הפרלמנט היווני על מנת לאשר את תוכנית הקיצוצים במדינה במטרה להמשיך ולקבל סיוע כלכלי מקרן המטבע הבינלאומית ומהאיחוד האירופי. במידה ויוון לא תקבל את הסיוע הכלכלי היא תיכנס למצב של חדלות פרעון.

במסגרת התוכנית, תיאלץ הממשלה להחיל קיצוצים בהיקף של 30 מיליארד אירו בתקציבה הממשלתי, וכן להפריט נכסים בהיקף של 50 מיליארד אירו.

מתווה התוכנית אושר על ידי קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי האירופי בשבוע שעבר, בעוד שר האוצר היווני, אוונגלוס וניזלוס, מודיע כי יוון תוריד את רף המינימום של מס ההכנסה ל-8,000 אירו לשנה, וכן תעלה את המס על נפט לחימום ותטיל מס סולידריות חד פעמי על הכנסות בשיעור של 1% עד 5%.

"אם החבילה תדחה, התנאים המקדימים שהציבו קרן המטבע הבינלאומית ומדינות האיחוד האירופי לא יתקיימו ולא נוכל לשחרר את החלק הבא של הסיוע הכלכלי", אמר היום שר האוצר הגרמני וולפגנג שוובלה. "יציבות כל גוש האירו תהיה בסכנה. אנחנו עושים הכל כדי להימנע מחדלות פירעון אבל צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש".