משרד התשתיות: "שימוש בגז טבעי בתחבורה רלבנטי מתמיד"

מנכ"ל משרד התשתיות, שאול צמח: "נהדק את הפיקוח והרגולציה, זכויות חיפושי הנפט והגז הטבעי הן משאב ציבורי שיש להשתמש בו לטובת המשק"

"משרד התשתיות לא יאפשר מצב של יזמים שמחזיקים בזכויות לחיפושי נפט וגז טבעי ואינם פועלים בהתאם לתוכניות העבודה שהוגשו ואושרו", כך אמר מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, שאול צמח היום (ב') בכנס בנושא תחליפי דלק על בסיס גז טבעי לתחבורה שנערך באוניברסיטת ת"א. "נהדק את הפיקוח והרגולציה, זכויות חיפושי הנפט והגז הטבעי הן משאב ציבורי שיש להשתמש בו לטובת המשק, פיתוח של שדות נוספים זה אינטרס של כולנו", הוסיף מנכ"ל משרד התשתיות.

על פי מנכ"ל משרד התשתיות, גילוי כמויות גז טבעי גדולות בקרבת מדינת ישראל לאחרונה, והצורך של המדינה בהפחתת התלות בשימוש במוצרי נפט, הופכות את השימוש בתחליפי נפט מבוססי גז טבעי בענף התחבורה רלוונטי מתמיד.

"העובדה היא שהתגלו מרבצים גדולים, אבל הגידול צריך להיות מבוקר, היעדים של השוק הם יעדים לאומיים, יעדים כלכלים, אולי אפילו יעדים חברתיים. לא מספיק שגילו את מרבצי הגז, ואני מקווה שבעתיד ימצאו גם נפט, השאלה היא איך יוצרים מהגילויים הללו גידול ותמורה משמעותיים לכלכלה ולמשק הישראלים", אמר שאול צמח.

צמח הדגיש בדבריו כי המטרה היא להבטיח את הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל ולשמש את המשק הישראלי אך הדגיש גם את סוגיית הייצוא, למשל ייצוא מיידי למדינות השכנות לירדן ולרשות הפלשתינאית.

צמח אף הדגיש את האלמנט של כוח אדם, "כיום, אין כמעט אנשי מקצוע בתחום. המשרד החל ביוזמה בתחום וגיבש, בשיתוף התמ"ת, תוכנית להכשרות מקצועיות, ובשיתוף הות"ת תוכנית להכשרות אקדמאיות, על מנת להכשיר את אנשי המקצוע בישראל ולא להיות תלויים רק בכוח אדם זר", אמר.