עובדי אגרקסקו: "רוצים למכור את החברה בזול"

(עדכון) - שאול צבעוני טוען בשיחה עם "גלובס" כי התנהלות ההנהלה מעידה על יד מכוונת שמבקשת למכור את החברה בזול ■ "שטייניץ, שמחון ונוקד מתנהגים כאילו רק קוטג' יש בעולם"

"הנהלת החברה החליטה לייחצן את הגירעונות שלה כמו שבר רפאלי מייחצנת את עצמה" - כך אמר היום ל"גלובס" יו"ר ועד העובדים של אגרקסקו, שאול צבעוני, על רקע הפרסומים השונים על מצבה הקשה של חברת היצוא החקלאית.

צבעוני סבור כי הנהלת החברה צריכה הייתה להפעיל "לחצים פוליטיים ועמומים" במקום להבליט את הבעיות הפיננסיות, והסיבה שלא עשתה זאת מרמזת לדבריו על יד המכוונת. "הדברים לא נעשו בתום לב, הכוונה היא למכור את החברה בזול", הוא טוען.

צבעוני מתח ביקורת חריפה על שורה של שרים בממשלה: "רה"מ נתניהו תקף את השרים וקרא להם ללמוד להיות 'כחלונים' (ע"ש משה כחלון - שי ניב) ולפתור הבעיה בענין הקוטג'. אבל מאז עושה רושם ששרים כמו שטייניץ, שמחון ונוקד מתנהגים כאילו רק קוטג' יש בעולם".

צבעוני תקף אישית את שרת החקלאות אורית נוקד וטען: "היא מתעלמת מאחריותה האישית לחברת היצוא אגרקסקו שנמצאת בשליטת הממשלה, ומאגדת בתוכה 2,000 מגדלים ועובדים בארץ ובעולם. אם אני כיו"ר ועד עובדים לא ישן בלילה, ראוי שמצפונה האישי של נוקד ידיר שינה גם מעיניה".

צבעוני הבהיר במהלך השיחה כי בכוונת ועד העובדים להחריף את המאבק, ולהפגין מול בתיהם ולשכותיהם של השרים הרלוונטיים.

בשעה 15:30 צפויים עובדי אגרקסקו לחסום את הכניסה לבניין החברה בת"א, שם אמורים להתכנס חברי הדירקטוריון. בוועד טוענים כי הדירקטוריון צפוי לאשר הליכה להקפאת הליכים, זאת מבלי להגיע להבנות מוקדמות עם העובדים.

צבעוני טוען כי הוועד דורש שני דברים מרכזיים: המשך פעילותה של החברה וקיום של הסכמי הפיצויים הנהוגים בחברה, שהם לדבריו מהנמוכים ממילא במגזר הציבורי. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי בוועד מבקשים להגיע להסדר של פיצויים מוגדלים עבור קבוצה של כמה עשרות עובדים ותיקים שחלקם בני 50-55, משום שאלה יתקשו למצוא את מקומם בשוק העבודה לאחר הפיטורים הצפויים.