רק 2 זוכים במכרז של המינהל ל-5 מתחמים בצור הדסה

במכרז לבניית 101 יחידות דיור זכתה מ. אביב כאשר הצעתה עמדה על כ-15 מיליון שקל ■ חברה נוספת שזכתה במכרז במקום היא ב.יאיר שתשלם למינהל 4.1 מיליון שקל לחכירת שטח של כ-4 דונם

מכרזים של מינהל מקרקעי ישראל שתוצאותיהם פורסמו השבוע מגלים כי מרחק לא רב מירושלים עדיין אפשר למצוא קרקע במחירים שנחשבים סבירים במציאות הנדל"נית של היום. ועדיין, ב-3 מתוך 5 מתחמים ששווקו לא עמדו הקבלנים במחירי המינהל.

מדובר ב-5 מכרזים לבנייה רוויה שפורסמו ביישוב צור הדסה לבניית 222 יחידות דיור בסך הכל. במכרז לבניית 101 יחידות דיור זכתה מ. אביב כאשר הצעתה עמדה על כ-15 מיליון שקל בעוד מחיר המינימום עמד על כ-4.4 מיליון שקל בלבד. ההצעה אף גבוה בכ-50% מגובה השומא שפרסם המינהל במקום. בתוספת עלות הפיתוח במקום שעומדת על כ-22 מיליון שקל משקף סכום הזכייה של החברה שווי ממוצע של 367 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. ממוצע ההצעות במכרז זה עמד על כ-21.3 מיליון שקל.

חברה נוספת שזכתה במכרז במקום היא ב.יאיר שתשלם למינהל 4.1 מיליון שקל לחכירת שטח של כ-4 דונם ביישוב עליו ניתן לבנות 30 יחידות דיור. במכרז זה עמד סכום המינימום על כ-4 מיליון שקל. יחד עם דמי הפיתוח במקום שעומדים על כ-5.7 מיליון שקל מגלם סכום הזכייה שווי ממוצע של קרקע בגובה 327.6 אלף שקל ליחידת דיור. למכרז זה הוגשו 8 הצעות בסך הכל בסכום ממוצע של 2.5 מיליון שקל.

המכרזים האחרונים שפרסם מינהל מקרקעי ישראל לבנייה רוויה ביישוב צור הדסה היו בשנת 2005 ל-101 יחידות דיור סך הכל. למכרזים אלו לא ניגשו כלל קבלנים. המחיר לקרקע ליחידת דיור במכרזים אלו עמד על כ-117 אלף שקל.

חשוב לציין שהמתחמים בהם לא היו זוכים, הצעות החברות לא היו רחוקות ממחיר המינימום של המינהל. כך למשל במכרז לבניית 20 יחידות דיור אליו ניגשו 5 קבלנים, ההצעה הגבוה ביותר עמדה על 2.35 מיליון שקל כאשר מחיר המינימום עמד על 2.6 מיליון שקל. במכרז לבניית 51 יחידות דיור עמד מחיר המינימום על 3.9 מיליון שקל וההצעה הגבוהה ביותר מתוך 2 שהוגשו עמדה על 3.8 מיליון שקל. גם במתחם השלישי, מחיר ההצעה הגבוהה לא היה רחוק ממחיר המינימום.

"אנחנו מאמינים ביישוב, שיווקנו בו כבר פרויקט ולכן המחיר שהצענו בהחלט משקף את הפוטנציאל. ההצעות האחרות לא היו רחוקות מההצעה שלנו", אמר תמיר בן לולו, סמנכ"ל הישווק של חברת מ.אביב מפעלי בניה. בהתייחס לעובדה ששלושה מהמכרזים נסגרו ללא תוצאות אמר בן לולו כי: "אני חושב שהמינהל היה צריך הלתגמש ולאפשר זכייה גם במחיר שנמוך מעט מהמינימום. מדובר בפספוס של כמעט 100 יחידות דיור שעכשיו יצטרכו לחכות עוד כמה חודשים על המכרז הבא".

נדב ליסובסקי, סמנכ"ל השיווק של חברת ב.יאיר: "העבודה ששלושה קבלנים לא עברו את מחיר המינימום במכרז מצביעה על הצורך הדחוף של ממשלת ישראל לקדם במרחב ירושלים יותר ויותר מכרזי קרקע זאת בשל המחסור הגדל והולך בדיור איכותי במחיר סביר לזוגות צעירים משפרי דיור".