נקסטקום: חוזה עם משהב"ט בהיקף 70 מ' ש'

תספק לצה"ל תשתיות תקשורת נתונים

שלושה ימים לפני סוף יוני, נקסטקום יכולה כבר לסכם חודש מוצלח: חברת הפרויקטים זכתה במכרז של משרד הביטחון שבו יעמוד חלקה על עד 35 מיליון שקל, והיקפי החוזים שעליהם דיווחה החודש מצטברים כבר ל-50 מיליון שקל.

נקסטקום עדכנה הבוקר על זכייה בחוזה, שבמסגרתו תספק לזרועות צה"ל השונות עבודות אספקה, התקנה ואחזקה של תשתיות תקשורת נתונים (תקנ"מ) בפריסה ארצית לתקופה של שנה, או עד סכום של 70 מיליון שקל, המוקדם בין השניים. המכרז נועד להבטיח כיסוי תקשורתי ב-95% תשתיות התקשורת בכל בסיסי צה"ל. את העבודות תבצע נקסטקום בשותפות שווה עם ספק נוסף. למשרד הביטחון יש אפשרות להאריך את תקופת ההתקשרות עם החברות בשנה נוספת, כך שהיקפו הסופי עשוי להיות כפול.

נקסטקום, הנמצאת בשליטתו של גיא ישראלי, המשמש כיו"ר החברה, מתכננת, מקימה ומתחזקת פרויקטים בתחום התשתיות, התקשורת והאנרגיה, ופועלת מזה 18 שנה.

זכייה זו היא השלישית במספר לחברה המנוהלת על-ידי שלומי אשכנזי, אשר ביצעה עבור כבר פרויקטים דומים משרד הביטחון. בשנים 2009 ו-2010 פעילותה עבור משרד הביטחון היוותה כ-19% מסך הכנסות של 206.5 מיליון שקל ו-220.8 מיליון שקל בהתאמה.

אשכנזי אמר היום, כי "יכולותיה המקצועיות הגבוהות והניסיון רב השנים, הופכים את נקסטקום לבחירה הטבעית של משרד הביטחון". עוד הוא ציין, כי "פעילות הליבה בתחום התקשורת, לצד הפעילות האסטרטגית והצומחת בתחום האנרגיה המתחדשת, מחזקות משמעותית את מעמדה התחרותי והעסקי של הקבוצה".

חודש יוני היה כאמור חודש פעילות פורה לנקסטקום. בשבועיים האחרונים חתמה החברה על הסכמים להקמת מערכות סולאריות עבור עיריית ירושלים ועיריית ראשל"צ בהיקף כולל של כ-15 מיליון שקל. בנוסף, נקסטקום מתמודדת במכרז עיר הבה"דים בנגב, וחתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת IT למתן שירותי תקשוב.

את הרבעון הראשון של השנה סיכמה נקסטקום עם עלייה של 9.5% בהכנסות שהגיעו ל-60.3 מיליון שקל; אולם לא הצליחה לשפר את שיעורי הרווחיות, ובשורה התחתונה עברה מרווח של כ-400 אלף שקל להפסד של כ-200 אלף שקל.