אחרי שנרכשה: עשרות עובדים מפוטרים מחברת Answers

לפני כחודשיים וחצי הודיעה Answers הישראלית כי אושרה עסקה לרכישתה על ידי חברת האחזקות AFCV תמורת 127 מיליון דולר

זמן קצר לאחר שחברת ההחזקות AFCV רכשה את חברת Answers הישראלית תמורת 127 מיליון דולר, לפי שווי של 10.5 דולר למניה, היא מתכננת לפטר עשרות מעובדיה. בין אלה הצפויים לעזוב את החברה נמנים המנהלים הבכירים של Answers, וגם המנכ"ל ומייסד החברה רוברט (בוב) רוזנשיין, צפוי לסיים את תפקידו.

מרכז הפיתוח של Answers ממוקם בירושלים ומעסיק כ-60 עובדים, ומטה הנהלת החברה בניו יורק מעסיק כ-20 עובדים נוספים. שני מוקדי הפעילות שלה צפויים להמשיך ולפעול גם לאחר הפיטורים.

לפי AFCV, מהלך הפיטורים נעשה כחלק מצעדי מיזוגה של Answers לתוכה והפיכתה לחברה פרטית. עד הרכישה נסחרה Answers בבורסת נאסד"ק.

סיבה נוספת העומדת מאחורי הפיטורים המתוכננים היא רצונה של AFCV לצמצם חלק מהפרויקטים בהם עסקה Answers עד כה וכניסיון למקד את פעילותה.

Answers מפעילה אתר שהוא מעין רשת חברתית המבוססת על שאלות ותשובות, ונחשבת לאחת ממפעילות אתר השאלות והתשובות המובילים בארה"ב. מקור ההכנסות היחיד שלה הוא פרסום מבוסס חיפוש מקוון.

לאחר המכירה, שאושרה ב-Answers באמצע חודש אפריל, אמר רוזנשיין כי "אחרי 6 שנים מרתקות כחברה ציבורית, אנו שמחים מאוד להגיע לשווי משמעותי עבור המשקיעים שלנו. העסקה טובה גם למשתמשים שלנו, שימשיכו ליהנות משירותים משופרים".