מיקי מאוס תחת אש: זעם במצרים עקב תמונת סמל דיסני

תמונה של מיקי מאוס, לבוש בבגדי איסלאם, הופצה במייל ע"י טייקון מצרי ■ במצרים קוראים לחרם על חברה בבעלות הטייקון בפייסבוק בעקבות הפצת התמונה

הסמל של חברת וולט דיסני, המותג מיקי מאוס נמצא תחת מתקפה של ביקורת במצרים לאחר שהפוליטיקאי והטייקון המצרי נגיב סאוויריס, פירסם תמונה של מיקי ומיני מאוס בלבוש איסלאמי, לבוש שעורר סערה חברתית במצרים וזעם שמופנה כלפי סמל דיסני. מספר עורכי דין אף הגישו תלונות נגד הטייקון המצרי שהפיץ את התמונה כאשר התובע הציבורי האשים את סאוויריס ב"העלבת האסלאם". מעבר לכך הרחיקו לכת, התובעים וביקשו לפתוח קבוצה בפייסבוק ובטוויטר שקוראת לחרם על חברת " Mobinil telephone operator", החברה שבבעלות הטייקון המצרי.

התמונה הראשונה של מיקי מאוס לבוש בבגדי איסלאם, הופצה לפני שבועיים בהודעת דוא"ל עם הסיסמה "זה עתידה של מצרים". התמונה שהוםפצה, כאמור, ע"י הטייקון המיצרי משקפת את החששות מעליית כוחן של קבוצות אסלאמיות מאז המהפכה במצרים שחלה באמצע חודש ינואר.

טריקת סאוויריס, מי שהקים את המפלגה הליברלית המצרית לאחר ההתקוממות שהפילה את הנשיא חוסני מובארק בחודש פברואר, האשים את הטייקון, נגיב סאוויריס בחוסר כבוד. מאז נגיב סאוויריס כבר הספיק להתנצל באמצעות דף הטוויטר שלו וכתב: "אני מתנצל בפני כל מי שלא ראה בכך בדיחה, פשוט חשבתי שזה מצחיק, לא התכוונתי לזלזל".

עבור אחדים הסיפור כולו יצא מפרופורציה, לעומתם יש שהתנצלותו של סאוויריס אינה מתקבלת, "יש קו דק בין הבעת דעתך במסגרת חופש הביטוי, לבין הפגיעה בזולת", אמרה אישה שנפגעה מפירסום התמונות. יש הטוענים שהפרסום כשלעצמו אינה מזיק, אולם העיתוי בו הוא נעשה בעייתי, כאשר המתח העדתי בין מוסלמים לנוצרים גבוה כל כך.