מהחברה לישראל לרכבת: בעז צפריר מונה למנכ"ל הרכבת

צפריר שימש עד כה כיו"ר וכמנכ"ל חברת PETROTEC, מקבוצת החברה לישראל ■ בעבר כיהן בתפקידי ניהול בכירים בזוגלובק ושמן תעשיות

דירקטוריון הרכבת אישר היום (ג') את מינויו של בעז צפריר לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל. צפריר נבחר בתום הליך שנמשך כ-3 חודשים, במסגרתו פנו לוועדת האיתור המיוחדת, שקמה בהתאם להחלטת דירקטוריון החברה, כ-30 מועמדים.

צפריר (54) שימש עד כה כיו"ר וכמנכ"ל חברת PETROTEC, מקבוצת החברה לישראל. החברה עוסקת בסחר ובייצור בתחום האנרגיה בעלת מחזור מכירות של כ-200 מיליון אירו ורשומה למסחר בבורסת פרנקפורט, גרמניה. לפני כן שימש צפריר כמנכ"ל זוגלובק וכסמנכ"ל הכספים ומנכ"ל שמן תעשיות.

"אני בטוח כי כישוריו וניסיונו הרחב של צפריר, ובפרט יכולתו המוכחת בניהול מערכות מורכבות, יתרמו רבות לעמידה מוצלחת באתגרים הרבים בפניהם ניצבת חברת הרכבת", אמר אורי יוגב, יו"ר הרכבת. "המשך התהליכים החשובים, שהוביל מנכ"ל הרכבת היוצא, חקי הראל, הכרחיים על מנת להפוך את רכבת ישראל לחברה בטוחה, שירותית, יעילה ואהודה, כראוי לחברה בצמיחה שעתידה להיות לחברה המשמעותית ביותר בתחום הובלת הנוסעים והמטענים בארץ. אני רוצה להודות באופן אישי לחברי ועדת האיתור, ולכל הגורמים שהיו מעורבים בהליך הבחירה, אשר פעלו במקצועיות ובדיסקרטיות לאורך כל הדרך".

על כתפיו של צפריר מונחת משימה לא פשוטה בטווח המיידי: להוציא לפועל את רפורמת הבטיחות עד ה-17 באוגוסט, תאריך היעד שהציב שר התחבורה ישראל כץ להטמעת אמצעי הבטיחות, או שהרכבת תושבת החל מתאריך זה, לפי איום ששיגר לאחרונה כץ.