לגארד: "אתייעץ עם שטראוס-קאהן לקראת כהונתי ב-IMF"

כריסטין לגארד תהיה האישה הראשונה המכהנת כיו"ר קרן המטבע מאז היווסדה ■ רוצה להיפגש עם קודמה בתפקיד, דומיניק שטראוס-קאהן, הנאשם באונס: "יש לי המון ללמוד ממנו"

במהלך רצף ריאיונות שקיימה כריסטין לגארד במירוץ לראשות קרן המטבע הבינלאומית בשבוע שעבר, היא ציינה תבנית שחוזרת על עצמה: כל השאלות נשאלו על ידי כתבים גברים. "לא הייתה שם אפילו אישה אחת", אמרה שרת האוצר הצרפתית לשעבר אתמול (ג') בריאיון בטלוויזיה הצרפתית. ועכשיו, אי-אפשר כבר לומר שאין.

אתמול, בחרו 24 חברי דירקטוריון קרן המטבע בלגארד כיו"ר הבא, לאחר שהקודם בתפקיד - דומיניק שטראוס-קאהן - פרש מתפקידו עקב שערוריית סקס בה הוא מעורב. לגארד תחל את תקופת הכהונה שלה בתפקיד, בת 5 השנים, כבר בשבוע הבא.

"בזמן שהתראיינתי במשך 3 שעות ברציפות על ידי 24 גברים, חשבתי לעצמי: 'זה טוב שהדברים קצת ישתנו כאן'", דברי לגארד. אולם לא הכי משתנה: לגארד היא כבר האירופאית ה-11 במספר שעומדת בראש קרן המטבע - שמעולם לא עמד בראשה יו"ר ממוצא לא-אירופי, מאז שהוקמה ב-1945.

מעבר לטיפול הנדרש במשבר החוב ביוון ואירופה, לגארד נדרשת גם לסוגייה שהעיבה בשבועות האחרונים על בחירתה לתפקיד: מתן ביטוי היקף רחב יותר לשווקים המתעוררים במערכת הפיננסית, אשר הולכים וצוברים תאוצה, וחשים מקופחים בכל הקשור לנציגות ראויה במוסדות הפיננסים הבולטים בעולם.

לדברי לגארד, מטרתה הראשונה היא "לאחד" את 2,500 עובדי קרן המטבע ו-800 הכלכלנים העובדים בה, במטרה להשיב את אמונם בארגון. בנוסף, לגארד הפתיעה בציינה כי היא מעוניינת לפגוש בשטראוס-קאהן: "אני רוצה לדבר איתו ארוכות - המחליף צריך לדבר עם המוחלף", אמרה לגארד. "אני יכולה ללמוד המון ממה שיש לו לומר על קרן המטבע ואנשיה".