מפעילי סלולר באינטרנט לא ייהנו מדמי קישוריות נמוכים

אחרי יותר משנתיים של דיונים ועיכובים, החליט מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל שחברות ה-Voc יוכלו לקבל קישוריות נייחת וכי המספור שלהם יהיה נייח ולא סלולרי

חברות תקשורת חדשות שירצו לשווק שירותי טלפוניה באמצעות אינטרנט סלולרי (Voc - Voice over cellular) לא יוכרו כמפעילים סלולריים ולא יוכלו ליהנות מתעריפי הקישוריות הנהוגים בסלולר. אחרי יותר משנתיים של דיונים ועיכובים, החליט מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל שחברות ה-Voc יוכלו לקבל קישוריות נייחת וכי המספור שלהם יהיה נייח ולא סלולרי. בכך נסתם הגולל על אחד הוויכוחים העקרוניים הארוכים במשרד, ולדעת גורמי מקצוע רבים עשוי להביא לפגיעה קשה בהצדקה הכלכלית לפעילות השחקנים.

הרעיון לפעילותן של חברות ה-Voc הוא ניצול חבילת האינטרנט שעליה משלם המנוי למפעיל הסלולרי שלו, לטובת שיחות בעלות מוזלת. החברה שהובילה את המאבק בשנתיים האחרונות היא חברת Free טלקום של שלמה שמלצר, שכבר הוכיחה יכולת טכנולוגית ויש לה מוצר מוגמר שניתן לשימוש מיידי, אלא שהמחלוקת מול משרד התקשורת בנושא תעריפי הקישוריות שלקוחותיה ישלמו, הקשתה עליה מאוד, וספק אם היא תוכל בתנאים החדשים לפעול ולהרוויח.

במקביל החברה מתכוונת לפעול כשחקן MVNO רגיל על גבי רשת פלאפון, אך גם במתכונת זו קיימים סימני שאלה האם החברה תתרומם. בקרב הבעלים שלה יש הרבה חשש, משום שהייתה קיימת אצלם ציפייה שמשרד התקשורת יתערב לטובתם בהיותם שחקנים קטנים וחדשים שמנסים להפיח תחרות בשוק.