בכיר ב'פד': "יתכן והכלכלה תצמח 4% במחצית השנייה השנה"

כך אמר נשיא הפד בדאלאס ריצ'ארד פישר ■ "מחירי הנפט והמזון הבהילו את המשקיעים והצרכנים אך עכשיו שהמחירים יורדים זה יוריד את מפלס הלחץ בשוק"

יתכן כי הצמיחה של המשק האמריקני תואץ ואף תגיע ל-4% במחצית השנייה של השנה בגלל הירידה במחירי הנפט ושאר הסחורות, כך אמר נשיא הפד בדאלאס ריצ'ארד פישר בנאום בטקסס.

"זה לא יהיה דמיוני אם נראה צמיחה של 4% במחצית השנייה של 2011", אמר פישר. "מחירי הנפט והמזון הבהילו את המשקיעים והצרכנים אך עכשיו שהמחירים יורדים, כמו שצפינו, זה יוריד את מפלס הלחץ. ראינו התאוששות בפעילות הכלכלית ביוני".

במהלך נאומו, אמר פישר כי הוא תומך בהחלטת יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי לסיים את תוכנית ההקלה הכמותית (QE2) ב-30 ביולי כצפוי ובהחלטה להשאיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0%-0.25%.

פישר ציין בפני כתבים כי מחירים מסויימים במשק צפויים לעלות אך אף אחת המחברות שהוא עוקב אחריה מתכננות "עלייה אגרסיבית של המחירים" במחצית השנייה של השנה. עוד ציין פישר כי הוא "זהיר בכל הנוגע להתפרצות האינפלציה בארה"ב".

"אני מצפה שנצא מהמדיניות הכלכלית הסתגלנית", אמר פישר אך סירב להגיד בדיוק מתי. "זה הכל שאלה של תזמון".

דבריו של פישר נאמרים לאחר בשבוע שלאחר פרסום החלטת הריבית של הפד, והורדת תחזיות הצמיחה של לכלכלת ארה"ב לשנים 2011-2012. "הפדרל ריזרב לא יודע בדיוק למה יש האטה בצמיחה האמריקנית אך אני מצפה כי יהיה שיפור עד 2013", אמר יו"ר ה'פד' בן ברננקי, במסיבת העיתונאים בה הודיע על הורדת תחזית הצמיחה של ארה"ב השנה לטווח שבין 2.7%-2.9%, לעומת תחזית קודמת שעמדה על 3.1%-3.3%.