עובדי אגרקסקו חסמו רחוב החשמונאים: "מורחים אותנו"

העובדים טוענים כי הנהלת החברה לא משתפת אותם בהליך הצפוי של הקפאת ההליכים ■ העובדים דורשים להציל את החברה ולשפר את תנאי הפרישה של כמה עשרות ותיקים שיפוטרו

בהסתדרות ובוועד העובדים של אגרקסקו זועמים על כך שהנהלת החברה לא משתפת אותם בתהליך הצפוי של הקפאת ההליכים, ומציינים כי נאלצו לקרוא בעיתון על הבחירה בשלמה נס לתפקיד הנאמן. הזעם הזה הוביל להפגנה שיזם היום (ה') הוועד מול משרדי הנהלת החברה ברחוב החשמונאים בת"א, במהלכה חסמו העובדים את הרחוב הראשי למשך כמה דקות.

לטענת העובדים, אמש התפוצצה ישיבה בה השתתפו נציגי ההנהלה והוועד, לאחר שהאחרונים הבינו כי ההנהלה נוקטת בצעדים חד צדדיים. נזכיר כי בוועד העובדים ובהסתדרות דורשים לקחת חלק פעיל בהסדרים שיגובשו במסגרת ההקפאה, כדי להביא לתוכנית הבראה שתציל את החברה ותבטיח לכמה עשרות עובדים ותיקים תנאי פרישה טובים מאלה הקיימים כיום בהסכם הקיבוצי, לקראת פיטוריהם הצפויים. בפגישה השתתפו בין היתר עוה"ד גלילה ואלון הורנשטיין שמייצגים את העובדים בהליך הקפאת ההליכים.

"הרגשנו במהלך כל הישיבה שמורחים אותנו", סיפר יו"ר הוועד, שאול צבעוני. "אנחנו לא צריכים לפתוח עיתון בבוקר ולגלות מי הנאמן שאותו החברה מבקשת למנות בתהליך הקפאת ההליכים. אנחנו רוצים שיגיעו איתנו להסכמות גם בעניין הזה", הוסיף. לדבריו, ההנהלה נוהגת במידה של צביעות ביחס שלה אל העובדים: "בסוף השבוע הפגנו מול משרד האוצר כדי שהממשלה תביא כסף לצורך ההבראה. כשזה היה נוח להנהלה הם שיתפו אותנו ועכשיו במקום להמשיך בשיתוף פעולה הם תוקעים לנו סכין בגב".