הנה 3 בעיות שלא נפתרו בחרם הקוטג':
1. הסיבה: הקוטג' יקר מדי, כ-7.50 שקל.
התוצאה: אחרי שבועיים של חרם צרכנים חסר תקדים, מכריזות המחלבות על מחיר החדש לצרכן: 6 שקלים. המחלבות מנסות לטשטש את המחיר כשהן מציגות אותו עם קידומת של הספרה 5, אבל 5.90 זה בעצם 6.
האם יש סיבה לשמוח? לא בדיוק. משום שמארגני החרם דרשו שהמחיר ייקבע על 5 שקלים לכל היותר.
2. הסיבה: אין תחרות, מחירי הקוטג' של 3 המחלבות היו זהים.
התוצאה: גם עכשיו אין תחרות, ומחירי הקוטג' זהים. תנובה, שהכתיבה את הטון בשורת התייקרויות האחרונות, מכתיבה גם עכשיו, ושתי המחלבות האחרות נגררות אחריה. במקום לתפוס יוזמה, למנף את המשבר לטובתן ולהציע את הקוטג' במחיר נמוך ואטרקטיבי, שאולי יגרום לצרכנים לסלוח על החזירות של השנים האחרונות, שטראוס מיישרת קו עם תנובה, וטרה מיישרת קו עם שתיהן.
3. הסיבה: מוצרי היסוד יקרים מדי.
התוצאה: הם עדיין יקרים מדי. אף אחת מהמחלבות לא הוזילה מחירים של מוצרים אחרים, הגבינה הלבנה עולה יותר מ-7.50 שקלים. גבינה צהובה שאינה בפיקוח עולה יותר מעוף.
אז בשורה התחתונה, אין ספק שהצרכנים בישראל צריכים להיות גאים בעצמם על שהצליחו לזעזע את אמות הספים של היצרניות הגדולות, אבל אסור לנוח על זרי הדפנה. מי שיסתפק בהודעות של המחלבות, ימצא את עצמו משלם הרבה יותר בעתיד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.