מנכ"ל בלקרוק אופטימי: "הייתי משקיע כיום 100% במניות"

לארי פינק: "השקעה בכל אפיק בו מרוויחים 3% ופחות היא הדבר הטיפשי ביותר" ■ "בטוח יותר להשקיע במניות של חברות חזקות או באג"ח קונצרניות שהנפיקו אותן חברות"

"אני לא מפחד מאגרות החוב הממשלתיות, אבל אם רואי החשבון שלי ירשו לי הייתי רוצה להיות מושקע כיום 100% במניות", כך אמר אחד המשקיעים המובילים בעולם, לארי פינק מנכ"ל חברת ניהול הקרנות בלקרוק בראיון בלעדי לרשת CNBC. "מחירן של המניות זול היום בבחינה היסטורית, אך אנשים עדיין יוצאים ממניות ומוכנים לשלם למנהלי ההשקעות בין 2% ל-20% (לקרנות גידור) ומקווים לתשואות טובות יותר מאלו שניתן לקבל כיום בהשקעה באקוויטי. השקעה בכל אפיק בו מרוויחים 3% ופחות היא הדבר הטיפשי ביותר".

בהתייחסו למצבה של ארה"ב אמר פינק "הסכנה לארה"ב רחוקה מלעבור. ארה"ב לא יכולה עוד לבעוט בפחית במורד הכביש. אנו צפויים לראות את ארה"ב משלמת מקדמות בסך 2 טריליון דולר על חובותיה עוד לפני ה-2 באוגוסט. והתשלומים צריכים למעשה להיות בהיקף של 4-6 טריליון דולר".

"הירידה במחיר הנפט יזין שוב את הביקושים לדלק במשאבות" הוסיף פינק וציין כי התאגידים גם הם חזקים מאי-פעם, יש לחברות הרבה מאד כסף, דבר שיכול לכשעצמו להוות בעיה מאחר וכספים אלו אינם מושקעים. אם אתם מודאגים מהחוב הרבוני או משוק אגרות החוב הממשלתיות, יתכן שיהיה זה בטוח יותר להשקיע במניות של חברות חזקות או באג"ח קונצרניות שהנפיקו אותן חברות".

לדברי פינק, בלקרוק נמנעת מלהשקיע בחוב של מדינות הפריפריה באירופה. הוא הזהיר כי הפוליטיקאים והגופים המוסדיים לא יתחילו לקנות לפני שיהיה פיתרון פרמננטי למשבר זה. אם זאת אמר פינק שהמשבר נראה ניתן לניהול למרות שיהיו בו שלבים קשים. "הפיתרון האמיתי יהיה כרוך בקשר הרב בין החובות הריבוניים והמערכת הבנקאית. אירופה לא יכולה להרשות מצב של חדלות פירעון, זה יוסיף לחץ רב על הבנק".

פינק הזהיר מפני האפשרות הגבוהה לשינויים חברתיים דרמטיים כתוצאה מהמשבר הכלכלי באירופה. "הבעיה היא שככל שדוחים את הטיפול בבעיה - המרקם החברתי צריך לעמוד בהתמודדות עם האתגרים. ראינו את זה קורה בגרמניה שלאחר מלחמת העולם הראשונה, כאשר הכסף אזל מהמדינה. אנחנו צריכים כיום להתמקד בתמיכה במרקם החברתי במדינות כמו יוון ואירלנד. המצב הוא מאד רציני וסביר חהניח שיוביל למשבר נוסף. הפוליטיקאים והבנקאים יהיו אלה שיצטרכו לפתור את זה וזהו קוקטייל מסוכן. אנו מבקשים ממדינות כמו יוון ואירלנד לאכוף על עצמן סטנדרטים נמוכים יותר של מחייה, בזמן שהקהילה הפיננסית תדאג לתשלומי אגרות החוב שלהן" אמר פינק והוסיף, "זה לא הוגן, מאחר שלמדינה כמו איסלנד נתנו להגיע לחדלות פירעון".

פינק אמר עוד כי הנגידים של הבנקים המרכזיים כמו טרישה ב-ECB וברננקי בפדרל ריזרב לא נמצאים במרכז הפיתרון של משבר החובות "זו אינה בעיה של הבנקים המרכזיים זוהי בעיה של שרי האוצר שיצטרכו להנות מפופולריות מאחר והם אלו שיצטרכו לנצח בהצבעות על מנת לגייס כסף, כמו שעשה שר האוצר של ארה"ב בעת המשבר, פולסון כשגייס את כספי תוכנית ה-TARP מהמחוקקים".