הבנקים: "יש הזדמנויות השקעה מעניינות לטווח הארוך"

עם זאת, "הסביבה הגיאופוליטית ותוואי עליית הריבית במשק המקומי, כמו גם הערכות להתמתנות הצמיחה העולמית, עלולים להביא להמשך הסנטימנט השלילי והתנודתיות בשווקים בטווח הקצר"

הרבעון השני היה שלילי למשקיעים בבורסה המקומית, למרות הסיום החיובי של השבועיים האחרונים. המגמה השלילית תודלקה בעיקר בחששות מפני הסלמה בזירה הגיאופוליטית, לצד חששות לפגיעה בכלכלה המקומית כתוצאה ממשבר גלובלי שעלול לפרוץ בשל משבר החוב ביוון.

כלכלני בנק הפועלים סבורים, בסקירה השבועית, כי תגובת השוק לכך הינה תגובת יתר, אשר יצרה הזדמנויות השקעה מעניינות למשקיעים ארוכי טווח, המודעים לסיכון הגבוה בכניסה לשוק המניות בנקודת הזמן הנוכחית. עם זאת, רמות המחירים של מניות רבות הפכו אטרקטיביות להשקעה לטווח הארוך.

"הערכתנו החיובית בראיה ארוכת טווח נתמכת בעיקר בנתונים הכלכליים המקומיים. המשק המקומי ממשיך להיות איתן, כשאמירה זו נתמכת בין היתר במדד המשולב של בנק ישראל, בתחזית הצמיחה הגבוהה ובנתוני שוק העבודה. אין ספק שנתוני הכלכלה המקומית חזקים ומרשימים בהשוואה למרבית המדינות המפותחות, ובראשן מרחב האירו. גם ברמה המיקרו כלכלית, הכנסות החברות צפויות להערכתנו להמשיך ולצמוח גם ברבעונים הקרובים, כשגם רווחיות החברות צפויה להערכתנו להשתפר לאחר נסיגה זמנית ברבעון הראשון, שנבעה בעיקר מגורמים אקסוגניים", מציינים בפועלים.

עם זאת, "למרות גישתנו החיובית, אנו מדגישים כי הטווח הקרוב צפוי להמשיך ולהיות תנודתי. על כן, למשקיעים בעלי פרופיל סיכון סולידי יותר, אנו סבורים כי אין זה הזמן להיות בחשיפה מנייתית מלאה".

מבחינת הרכב תיק ההשקעות, בפועלים מעניקים עדיפות למניות החברות המוטות לצריכה הפרטית בישראל, שעל פי התחזית צפויה לשמור על שיעורי צמיחה נאים, וכן לענפים דפנסיביים. חברות המאופיינות במדיניות דיבידנדים אגרסיבית כגון בזק , ושופרסל או טבע וכיל הפונות לענפים בסיסיים. מומלץ גם להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך פיזור מטבעי הכולל דולר ארה"ב, אירו וליש"ט במטרה לצמצם את הסיכון.

בבנק לאומי מציינים כי נתוני הכלכלה הריאלית של המשק המקומי עדיין חזקים. עובדה זו, ובהילקח בחשבון רמת המכפילים בה נסחר כיום שוק המניות המקומי, תומכת בעליות בטווח הארוך. עם זאת, הסביבה הגיאופוליטית ותוואי עליית הריבית במשק המקומי, כמו גם הערכות להתמתנות הצמיחה העולמית, עלולים להביא להמשך הסנטימנט השלילי והתנודתיות בשווקים בטווח הקצר.