האצטדיון האולימפי לווסטהאם? בטוטנהאם טוענים לשחיתות

מחקירה שהזמינה טוטנהאם, עולה כי כספים עברו בין ווסטהאם לבין אחת מהמנהלות של "החברה למורשת אולימפית" שהעניקה ל"פטישים" את הזכות להשתמש באצטדיון

האם בהענקת הזכות לשימוש באצטדיון האולימפי בלונדון לווסטהאם יונייטד היתה מעורבת שחיתות? "הסאנדיי טיימס" מפרסם הבוקר (א') כי איאן תומפקינס, אחד ממנהלי הקבוצה שירדה העונה מהפרמיירליג, העביר 20.4 אלף ליש"ט מכספי המועדון אל חשבון הבנק של דיון נייט, זוגתו לחיים ומי שמשמשת כדירקטורית ב"חברה למורשת אולימפית" (OPLC).

על ה-OPLC הוטל לבחור איזו קבוצה תוכל להשתמש באצטדיון החדש, לאחר תום המשחקים האולימפיים בלונדון 2012. ווסטהאם ניצחה במירוץ קבוצה לונדונית אחרת - טוטנהאם. היא אמורה להתחיל להשתמש באצטדיון בתחילת עונת 2013/14, לאחר שתשפץ אותו בעבודות בעלות של כ-80 מיליון ליש"ט. זאת כמובן במידה וההתפתחויות האחרונות לא יהפכו את הקערה.

כשתומפקינס ונייט אומתו עם החשדות, הם טענו כי קארן בריידי, סגנית היו"ר בווסטהאם, ידעה על התשלומים שהועברו לנייט. לטענתם, התשלומים היו במסגרת של "ייעוץ" שהעניקה נייט למועדון, במסגרת עבודתה ב-OPLC. תומפקינס ונייט לא הכחישו כי חודשיים לפני הבחירה בווסטהאם, העבירה הקבוצה 20.4 אלף ליש"ט לחשבון הבנק של נייט.

יש לציין כי המידע, שכולל תיעוד מחשבונות הבנק ושיחות הטלפון של המעורבים, הושג לאחר חקירה בנושא שהזמינה טוטנהאם ב-9 בפברואר, יומיים לפני שה-OPLC העניקה את זכות השימוש באצטדיון לווסטהאם.

תומפקינס ונייט הושעו בינתיים מתפקידיהם ב-OPLC ובווסטהאם, עד להתבהרות החשדות. בווסטהאם הכחישו כי העברת הכספים קשורה באופן כלשהו לבחירה בהם, והודיעו כי הם מתכוונים לנקוט בהליכים משפטיים נגד טוטנהאם ונגד "הסאנדיי טיימס".